מערכות מידע בעסקים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3147
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא
חברת PURE נחשבת כיום לחברה המובילה בישראל לייצור ושיווק מוצרי קוסמטיקה מן הטבע,  המופקים מחומרים טבעיים הנובעים מים – המלח אשר בדרום. חברת PURE  פרצה לשוק בשנת 1995 וקיום מונה כ – 500 עובדים.
מערכת ההפצה של PURE היא בין הגדולות בארץ בשירות ישיר ללקוחות פרטיים ועסקיים. כיום החברה משתמשת במערכת מחשב בסיסית מבוססת PC , בה קיימת מערכת של הזמנות ממוחשבות ותוכנת ראיית חשבון.
מערך זה מונע מהחברה להתרחב עסקית ואף להרחיב את מעגל הלקוחות שלה. בעקבות החלטת החברה להרחיב פעילותה במדינות אירופה ועל מנת שתוכל לבצע פעילות זו, על החברה נדרש לשדרג את מערכות המיחשוב שלה כך שתוכל לתמוך בגידול עתידי והתרחבות עיסקית של החברה בישראל ובמדינות אירופה. עם התרחבותה של החברה, מתכננת החברה בנוסף להשיק אתר אינטרנט ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאלים אשר יוכלו בעתיד לבצע הזמנות של מוצרי החברה ישירות.
בנוסף לכך החברה תפתח אתר אשר ישמש את הספקים איתה היא עובדת כך שהזמנות ומעקב אחרי הזמנת חומרי יצור או מלאי יתבצעו ללא בעיה גם דרך האינטרנט.
בעבודה זו מופיעים מספר פתרונות על מנת לשפר, להתרחב ולשמר את הלקוחות הקיימים, גיוס לקוחות חדשים ממגזרים שונים, והצעה לפנות לקהלי לקוחות חדשים.
לדעתי, שימוש נכון ומושכל במערכות מידע יסייע רבות למועדון הלקוחות, ולהלן עיקרי הדברים:
בכל מחלקה ינוהל המידע עפ"י הצורך תוך כדי שימוש בכלל המידע לצורך הספציפי לדוגמא: החברה תנצל את המידע שהיא שאבה מהלקוח (מה הלקוח מרבה לקנות או מה הלקוח רוצה ומוותר).  כל יחידה (מחלקה) תנוהל כמרכז רווח וכך גם תיווצר תחרות בריאה בין המחלקות השונות, יש לזכור שהמידע נמצא וזמין לכל, כל מחלקה תצטרך להפיק את המיטב על מנת להגיע ליעדיה.
ניהול המלאי באמצעות מערכת מידע יחסוך כסף רב לחברה וימנע בזבוזים.
בנוסף אני ממליצה על שימוש באינטרנט לצורך שיווק כל שירותי החברה.
כמו – כן, חשוב לזכור כאשר הכול מרושת, ניסיונות הונאה יתגלו מידית, הניסיון מוכיח כאשר ישנה פרצה, הגנב תמיד ימצא אותה. כיום בעסק קיימת פרצה, שילוב מערכות מידע יסגור את הפרצה. נכון שהחברה צריכה לבצע פעולות הגנה למניעת גניבת מידע על ידי גורמים חיצונים אך גם לכך פתרונות.
תוכן העניינים
מבוא 3
יתרונות עסקיים בארגון …6 – 4
חומרה, תוכנה ורשתות -10 – 7
רמת החומרה ..11
תוכנה –…13
– 12
גיבוי מידע ואחסונו –14
מסחר אלקטרוני –…16 – 15
דו"ח מסכם …16
ביבליוגרפיה ..17