סמינריון בנושא ADHD, הפרעות קשב וריכוז במבוגרים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6226
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

מבוא לעבודה  סמינריון בנושא A.d.h.d  ו- A.d.d  במתבגרים ובמבוגרים תוכן עניינים:
א. מהי הפרעת ה-A.d.d? -…1
ב. מהי הפרעת ה-A.d.h.d? -2
ב.1    הפרעת ה-A.d.h.d   על פי הספרות המחקרית העדכנית -.3-5
ג. שכיחות התסמינים בקרב מתבגרים מבוגרים ואיפיונם –..6-8
ג.1
התמכרויות לסמים ולאלכוהול –.9
ג.2 מחקר בנושא התנהגות עבריינית בקרב מבוגרים בעלי A.d.hd 10-12
ג.3טיפול במתבגרים ובמבוגרים בעלי A.d.h.d –13-15
ג.4 תאור גישה מקיפה להתמודדות עם קשיי התפתחות שכוללת את ההתמודדות עם A.d.dו-A.d.h.d   על פי הספר "ילדים עם צרכים מיוחדים" .16-18
ג.5. תעוד שיחה עם אשת מקצוע פרארפואי( פיסיוטרפיסטית) לגבי אופן הטיפול בבוגרים בעלי  A.d.h.d .19-20 ד. תעוד ראיון אישי עם מבוגר הלוקה ב-A.d.h.d  ותאור אופן השפעת  ההפרעה על חייו כבוגר- מחקר איכותני – 21-24
ה. תגובת קריאה אודות הספר "הילד שלא ידע פחד" על החיים בצל הפרעת הקשב ,  הריכוז וההיפראקטיביות -..
5 -27
סיכום הכולל ממצאים סופיים בעבודת החקר מבוא לעבודה אודות Adhd ו-Add במתבגרים ובמבוגרים:
" חרף דעות מהעבר, מחקרי אורך עקביים מראים, כי ההפרעה אינה חולפת בבגרות וממשיכה לחלק ניכר מהמבוגרים שאובחנו בילדותם כסובלים מ- Adhd". (wilens t.e faraone s.v  md  2004:md biederman ).
כ- 30-80 אחוזים מן הילדים המאובחנים כהיפראקטיביים ימשיכו לסבול מתסמינים גם בגיל הבגרות.
(ארסלוס ג'. מנדן א': 2003, 123)).
בעבודת הסמינריון אתמקד בהיבטים שונים של שכיחות ההפרעה בקרב מתבגרים ומבוגרים, אבחן את שכיחות התסמינים בקרב מבוגרים, את מידת המצאותם בדרגת סיכון לעברייניות ושימוש בממכרים שונים , את אופן הטיפול המותאם למבוגר הלוקה ב-Adhd וכן אתעד מחקרים איכותניים של אשת מקצוע העובדת עם מתבגרים הלוקים בהפרעת קשב והריכוז וכן עם מבוגר המתמודד יום יום עם תופעות ההפרעה המדוברת.
תהליך איסוף החומר היה ארוך מכיוון שקיים קושי במציאת מחקרים עדכניים ובחומר עיוני מעודכן לגבי שכיחות תופעת ה-Adhd בקרב המבוגרים באוכלוסייה. העבודה מקיפה את הנושא של מידת שכיחות הסימפטומים ככל שהילד בעל הפרעת ה- Adhd  גדל ומתבגר.
בנוסף לחומר העיוני בנושא הפרעת הקשב והריכוז במבוגרים ובנוסף ל מחקרים האיכותניים, השתמשתי בתחום הדעת השני שלי, ספרות והענקתי מקום ליצירה ספרותית ששמה " הילד שלא ידע פחד" מאת הרמתי אלה שבו מתועד סיפור ביוגרפי של בנה שהפך לנער החי בצל הפרעת ה-   Adhd ונהרג כתוצאה  מהפרעת הקשב הריכוז, וההיפראקטיביות עמה התמודד לאורך שבע עשרה שנותיו.
אם כן, כולי תקווה שעבודת הסמינריון שלי תכלול את עיקרי המחקרים והחומרים העיוניים שנכתבו עד כה בנוגע להפרעת הקשב והריכוז ותתרום להעמקת הידע המצוי עד כה בנוגע לאוכלוסיית המבוגרים הלוקים בהפרעת ה-   Add ו-Adhd.
1 סמינריון בנושא A.d.h.d  ו- A.d.d  במתבגרים ובמבוגרים שאלת שכיחות התסמינים לעומת הילדות, אופן הטיפול ומחקרים עדכניים בנושא תאריך הגשה: 26.1.06