עבודה מקיפה בניהול מוצרים
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אמידת פוטנציאל, אסטרטגיית מיתוג, מודל BCG, מודל GE, מודל רוג'רס, מוצר חדש וחדשני, מחזור חיי מוצר, מחקר סימולציה |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 426 |
תקציר העבודה
תרגיל מס' 1
התרגיל יוגש מודפס , כתוב בצורה תמציתית , ממוקדת ובהירה , לכל היותר 5 – 6 עמודים .
יש להגיש את התרגיל במדור עבודות , עד תאריך
5 אפריל 2007 ( עד שעה 13:00 ) . אין להגיש תרגילים בתא הדואר של המרצה ו/או של המתרגלת ! ניתן להגיש את התרגיל בזוגות . יש לציין לכל סטודנט – שם , מס' ת.ז. , כיתה ושעת לימוד .
נתוני רקע
מנכ"ל חברת Apple Computers הציג לפני שבועות מספר מכשיר טלפון אשר הוגדר על ידו כחדשני ומהפכני . המכשיר החדש , המכונה iPhone , הנו בעל יכולות מתקדמות בתחום התקשורת הסלולארית ( בעל מסך מגע צבעוני רחב , יכולת גלישה מהירה מאד באינטרנט , מקשים נוחים , נגישות לכל סוגי רשתות ותדרי הסלולאר המוכרות כיום בעולם … ) ומשלב בתוכו גם את הנגן המפורסם והמתקדם של "אפל" ( ה – I-POD ). המכשיר עומד להיות מושק תוך חודשיים בשוק המקומי . הנהלת יבואנית מוצרי ה – iPhone מתלבטת באשר לסדרה של שאלות העשויות להשפיע על האסטרטגיה העסקית והשיווקית אשר תעוצב עבור השוק הישראלי .
א. על בסיס ההגדרות הנ"ל האם מכשיר ה- iPhone יוגדר על ידך כחדש או כחדשני ? הסבר/י . ( 5 נק' ) ב. אם ידוע לך כי בשוק הישראלי יש כיום שיעור בעלות של
1 03% על מכשירי טלפון סלולארי האם תציע/י להנהלת היבואן לאמוד את פוטנציאל השוק של ה- iPhone ? הסבר/י מהו אומדן פוטנציאל שוק ( 5 נק' ) והסבר/י באיזו שיטה תציע/י לאמוד אותו ( אם בכלל ) . ( 10 נק' ) ג. שרטט/י את עקומת מחזור החיים החזויה של מכשיר ה- iPhone . בהנחה כי אורך החיים של מכשיר טלפון סלולארי עומד על כשנתיים , תוך כמה זמן ירכשו לדעתך רוב הצרכנים ( לפחות 70% מקהל המטרה ) את מכשיר ה- iPhone ? הסבר/י ( 20 נק' ) ד. אילו סיבות לדעתך עלולות לגרום לכישלונו של השירות החדש ? מנה/י 5 סיבות רלוונטיות . ( 5 נק' ) ה. הצג/י לפחות 6 נושאים רלוונטיים אותם תציע להנהלת יבואנית ה- iPhone לבחון עוד טרם התחלת הפעילות להשקתו ולשיווקו של מכשיר זה בשוק הישראלי . ( 10 נק' ) ו. יבואני מוצרי חב' "אפל" משווקת זה מכבר בשוק המקומי את מחשבי "אפל" ואת נגן ה – I-POD . איזה סוג צמיחה ישיג היבואן עם יוחלט על שיווקו של ה- iPhone בשוק המקומי ( לפי Ansoff ) ? הסבר/י ונמק/י את תשובתך . ( 10 נק' ) ז. הנהלת היבואן החליטו לבחון את תיק המוצרים שלהם באמצעות מודל GE . הסבר/י את עקרונותיו של המודל תוך התייחסות לפרמטרים בהם עושים שימוש על מנת להגיע לממצאים ולמסקנות . האם תמליץ/י למנהלי החברה לבצע ניתוח של תיק המוצרים ( מחשבים , נגני מוזיקה וכעת גם מכשירי טלפון סלולרי ) על בסיס פרמטרים זהים ( אותו ניתוח ) או תמליץ/י על ניתוח נפרד ? בכ"א מהאפשרויות האם תמליץ/י לנתח את תיק המוצרים לפי מודל GE או לפי מודל BCG ? נמק/י . ( 15
נק' ) ח. מהי אסטרטגית המיתוג של מכשיר ה – iPhone ? ( 5 נק' ) האם תציע/י ליבואן לשנות את אסטרטגית המיתוג לקראת ההשקה והחדרת המכשיר לשוק הישראלי ? ( 10 נק' ) .
ט. האם תציע/י ליבואן לבצע ניסוי סימולאציה לפני החדרת מכשיר ה – iPhone לשוק הישראלי ? ( 5 נק' ) .
העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה