עבודה מקיפה בפילוסופיה של החינוך

תקציר העבודה

עבודה בנושא פילוסופיה של החינוך.
תקציר:
עבודה זו כוללת הגדרת מונחים הלקוחים מתחום הפילוסופיה של החינוך. עבודה זו מוגשת במסגרת תואר שני והיא נחשבת לעבודת חובה במגוון קורסים הקשורים לפילוסופיה של חינוך. העבודה מחולקת לשלושה חלקים :
חלק ראשון  כולל את המונחים : דיאלקטיקה, מושג החינוך ע"פ פיטרס, אובייקטיבי, ידע עקרוני ע"פ שפלר, הסבר נומולוגי דדוקטיבי, פוזיטיביזם, קונטינגטי מול הכרחי, חוכמת מעשה מול תיאוריה, ידע טרנסנדנטי מול ידע אמפירי, , ידע שכך וכך…  מול ידע איך, הסבר יעיל מול הסבר ייעודי. חלק שני מפרט את ביקורתו של יום כלפי האמפיריציזם וההשלכות הנובעות כלפי מחקר כמותי בחינוך ובמדעי החברה ועונה על השאלה באילו מונחים תופס הפוזיטיביזם את מהותו של המין האנושי , וכיצד מונחים אלו משפיעים על תפקידך כמטפל, יועץ מנהל או מחנך?