סמינר מחקרי איכותי בנושא יעילות השיווק המקוון לאי מייל, 31 עמודים, 6,014 מילים, כולל שאלונים, ניתוח התוצאות, נספחים וביבליוגרפיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5999
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

סמינריון מחקרי Email יעילות השיווק המקוון ל- תוכן עניינים
עמוד נושא
1 -2
מבוא
3-17
3 -4
5-8
9-11
1 2-13
1 4-15
1 6-17
רקע תיאורטי:
–  שיווק ישיר –  שיווק מקוון –  היתרונות והחסרונות בשיווק מקוון באמצעות Email –  שיווק מקוון ע"פ דרישה –  Newsletter –  שיווק מקוון שלא על פי דרישה- SPAM
1 8
מתודולוגיה
1 9-23
ניתוח התוצאות
2 4
מסקנות
2 5-26
סיכום
2 7-28
ביבליוגרפיה
2 9-31
נספחים התחרות העזה על ליבו וכיסו של הלקוח, כמו גם הרצון לשמור על נאמנותו המתמשכת לחברה, מביא חברות רבות לאמץ גישה שיווקית חדשה. גישה המשלבת תפיסה ארגונית כוללת, שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות לפילוח לקוחות, מעקב שיטתי אחרי התנהגות הצרכנים, וניהול תקשורת שיווקית המותאמת למאפייני הלקוח. השיווק הישיר באמצעות האינטרנט הוא היעיל ביותר מכיוון שהשימוש בו הוא באמצעות רשימות תפוצה וכתובות אלקטרוניות, הכוללות פרטים על הנמענים ועל העדפותיהם. מידע זה מאפשר לחברה להשיג דיוק רב בסימון שוק המטרה, יותר משהייתה יכולה להשיג בשיווק המוני, בשיווק פלחים או בשיווק גומחות. באפשרותה לזהות קבוצות קטנות של לקוחות ולשלוח להם הודעות שיווקיות המתאימות במיוחד לצורכיהם. עם התפתחותו המואצת של עולם האינטרנט בכלל, והשימוש בדואר האלקטרוני בפרט, לצד העלויות האפסיות של השימוש בו בממדי ענק, הפך הדיוור האלקטרוני הישיר (Marketing Mail) לאחד מצינורות השיווק המועדפים על לא מעט בעלי עסקים.
לשיווק מקוון באמצעות ה- Email יתרונות רבים, הלקוחות יכולים להזמין מוצרים 24 שעות ביממה בכל אחת מימות השבוע מכל מקום שהם מצויים בו, לקבל מידע מפורט על החברות והמוצרים ואף לערוך השוואות מחירים. שיווק ישיר באמצעות דואר אלקטרוני הינו כלי שיווקי רב עוצמה ויעיל ביותר, בעל עלות נמוכה יחסית לאמצעי שיווק ישיר אחרים. ביכולתם של המשווקים לאתר העדפות למוצרים או שירותים מסוימים, להתאים את ההיצע שלהם ולהתמודד בצורה היעילה ביותר עם הרגלי צריכה משתנים.
בשנים האחרונות, עם חדירתו המסיבית של הדואר האלקטרוני, גילו חברות את הפוטנציאל הגלום בו כערוץ שיווקי. שתי הבעיות העיקריות בערוץ זה הן קבלת אינפורמציה מדויקת של כתובות הדואר האלקטרוני והצפה של מסרים שיווקיים ללא הבחנה.
אחד הכלים האפקטיביים ביותר בתחום השיווק המקוון הוא הניוזלטר, מכתב אלקטרוני בפורמט HTML המעביר מסרים ישירים של בית העסק לתיבת הדואר האלקטרונית הפרטית של הלקוח. הניוזלטר משלב את יתרונות הדיוור הישיר המסורתי שכבר הוכיח אפקטיביות רבה עם יתרונות המדיה האינטראקטיבית. באמצעות דיוור אלקטרוני ישיר ניתן לבצע פילוח מידע והפצת מסרים ותכנים שונים לקבוצת נמענים ספציפית בעלות נמוכה ובאפקטיביות גבוהה. דיוור אלקטרוני מורשה ניצב בפני אחד האתגרים הקשים ביותר בהיסטוריה הקצרה שלו. הכמויות האדירות של דואר הזבל (SPAM) המטביעות את תיבות הדואר של הנמענים בחומר לא רלוונטי ולעיתים אף פוגע, מאיימים להקטין את האפקטיביות של השיווק באמצעות דואר אלקטרוני מורשה. שיווק באמצעות דואר זבל גורם להפסד כלכלי מיידי של לקוחות פוטנציאלים אשר יתכן והיו רוכשים את מוצרי ושירותי החברה לו היו נחשפים בדרך יותר ממוקדת ולא פולשנית למוצרי החברה, שימוש בדואר זבל הינו הצורה הנחותה ביותר של שיווק ישיר, וברוב המקרים גורם יותר נזק מאשר תועלת.
שיווק מקוון על פי דרישה, נחשב כבר בשנת 1999 לכלי שיווק חיוני וחשוב על ידי חברות ועסקים, וכיום מהווה אחת משיטות השיווק היעילות ביותר. לכלי שיווקי זה יתרונות רבים, אחוזי החזרה והענות גבוהים בהרבה מהממוצע, חיסכון משמעותי בעלויות משלוח ועוד. החיסרון הבולט של שיווק מקוון על פי דרישה הוא טכני. ללקוחות חייבת להיות גישה לדואר אלקטרוני ויכולת לתמוך בפורמט HTML לצורך פתיחת מסר שיווקי מסוג זה. אך כיום לרוב הלקוחות יש את האפשרות הטכנית לפתוח קבצים מסוג זה ופורמט זה הוא ידוע וקיים ברוב המחשבים.
שיווק מקוון ע"פ דרישה באמצעות Email הוכח במחקר זה כיעיל ביותר, רוב האוכלוסייה הנחקרת העידה כי היא מרבה להשתמש ב- Email, וכי היא מעדיפה לקבל דרכו מידע שיווקי ולא באמצעות כלי שיווק ישירים אחרים כמו דואר רגיל או טלמרקטינג. אין ספק כי ה- Email מהווה כלי חיוני ביותר למשווקים, ודרכי השיווק בו רק יתפתחו עם השנים