ניתוח שוק המיצים הטבעיים בישראל
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | טבעי, מיץ, מיצים, פריגת, פרימור |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 5019 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים אירוע זה מציג ניתוח של שוק המיצים בישראל בהתמקדות על חברת פרימור.
מטרתנו הייתה לזהות בעיות שיווקיות תוך כדי ניתוח חיצוני ופנימי, ולהציע חלופות לפתרונן.
חברת פרימור הנה המובילה בענף המיצים הסחוטים בישראל, עם נתח שוק של כמעט 44.5%.
כאשר לפי סקרים לקביעת מודעות בלתי נעזרת, המותג פריגת הוא החזק ביותר בשוק זה ואף אחד החזקים בשוק בכלל.
פרימור הינו מותג משקאות מבוססי פרי, המיוצר ע"י חברת "גניר" המשותפת לקיבוצים גת ובית ניר. המותג פרימור פעיל בעיקר בקטגוריית המיץ הסחוט 100% טבעי תחת השם: "פרימור סחוט".
הבעיה השיווקית המרכזית של פרימור היא בעיית הבידול. היום לא קיים בידול בין המותג פרימור לבין המותג פריגת ומוצריהם השונים.
החלופות שהצענו לפתרון הבעיה השיווקית המרכזית :
חלופה א': פרימור תבצע שינוי של הלוגו הקיים שלה, הדומה בצורה פונטית ללוגו של פריגת. מהלך זה יגרום לבולטות של מוצרי החברה על המדף ויעלה את רמת המודעות של הצרכן הסופי למותג פרימור.
חלופה ב': פרימור תבצע שינוי האריזה והנפח של הבקבוקים כך שהצרכנים יוכלו לזהות את המותג עפ"י צורתו בלבד. מהלך זה יתרום לייחודיותו של המיץ הסחוט של פרימור ויגדיל את רמת הבידול שלו מהמתחרה הראשי- פריגת.
לאחר ניתוח והשוואת החלופות לבעיה המרכזית, מצאנו כי החלופה העדיפה לפתרון הבעיה היא החלופה הראשונה לפיה על החברה לשנות את הלוגו ללוגו בולט השונה מהותית ופונטית מהלוגו של פריגת ובעזרתו תיצור פרימור ייחודיות מול המותגים האחרים בכלל ומול פריגת בפרט.