דוחות כספיים-חלק א' של העבודה-ניתוח של חברת סנו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2420

תקציר העבודה

                                  
1 .  פרק ראשון – כללי. 2
1 .א.              הצגת החברה:. 2
1 .ב.              מבנה החברה והשקעות בחברות מוחזקות:. 2
1 .ג.               בעלי עניין בחברה:. 3
1 .ד.              המבנה הארגוני והניהולי של החברה(ראה נספח ג'). 3
2 .         פרק שני – הסביבה  העסקית של החברה. 3
2 .א.              איתור הענף ותתי הענף. 3
2 .ב.              תיאור כללי של הענפים המגזרים. 3
2 .ג.               תחומי פעילות:. 4
2 .ד.              ניתוח SWOT:. 5
נספחים:. 7
נספח א' – נתונים שנתיים:. 7
נספח ב' 8
נספח ג' 9
נספח ד':. 10 מקורות ביבליוגרפים:. 11

1 .  פרק ראשון – כללי.
1.א.   הצגת החברה:
משמעות השם "סנו" הנו נקי בלטינית,  הבא מתוך האמרה "נפש בריאה בגוף בריא".  החברה הוקמה ע"י מר ברונו לנסברג (כיום יו"ר הדירקטוריון) בשנת 1965 והיא החלה את דרכה כמפעל קטן הממוקם בבניין ברח' לבנדה בת"א ומתופעלת ע"י  4 עובדים, מכונה אחת ומייצרת שלושה מוצרים בלבד.
המוצר הראשון שייצרו שמו היה "סנו", באותה שנה נרשמה החברה כתאגיד. החברה פועלת בתחום  ייצור, שיווק, הפצה ומכירה של מוצרי צריכה ביתיים שאינם מוצרי מזון (non food product ), תוך התמקדות בארבעה תחומי פעילות עיקריים:
מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר, מוצרי טואלטיקה ומוצרים משלימים (אחרים).
במרץ, 1982,  החברה החלה להיסחר בבורסה בת"א. כיום היא אחת החברות הגדולות ביותר במשק הישראלי בעלת חמישה מפעלים המצוידים בטכנולוגיה המתקדמת בעולם.
נתונים שנתיים (ראה בנספח א'). הכנסות החברה עלו ממכירות מוצריה משנת 03' עד 06' ב
4 6.32% והרווח הנקי גדל ב-83%. השוואה בין דו"ח 2005 לדו"ח 2006:
ניתן  לראות שסנו רשמה גידול של 40%  ברווח הנקי וגידול של 10% במכירות החברה.
הרווח הגולמי בשנת 2006 היווה 37% מהמכירות  ועמד על 314 מיליון ₪.ברווח התפעולי היה גידול של 33% בהשוואה ל 2005 .21% מהיקף המכירות הכולל של החברה היו מרשת שופרסל והריבוע הכחול. פעילות החברה בחו"ל היוותה 4% מסך מכירות החברה ועם זאת מדובר בגידול של 69% ביחס ל-2005. ניתן לראות כי ה-EPS גדל ב- 39.6% בהשוואה ל-2005.