מערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1768
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מערכות מידע מאפשרות קבלת החלטות ניהוליות ע"י מספר פונקציות ניהוליות: תכנון, ארגון, איוש, פיקוד ובקרה.
פעילויות אלה נקבעות ע"פ היעדים האסטרטגים של הארגון (נוימן, 1998).
מטרת העבודה היא להתאים מערכת מידע לחברת  Turnerwoodשתסייע בשיפור התהליכים והביצועים של הפירמה, כל זאת בהתאם לאסטרטגיה העסקית של הארגון.
הניתוח מתבסס על אירוע חברת Turnerwood כפי שנמסר תוך ניתוח הנתונים המוצגים, מבנה החברה וסגנון ניהולם של המנהלים כ"שחקנים ראשיים" בתהליכי ההטמעה.
בחברת Turnerwood המוצגת בעבודה זו, אחת הבעיות העיקריות היא שמנהלי הפירמה לא השכילו להשקיע משאבים באמצעים הטכנולוגים העומדים לרשותם ולהיעזר במערכות מידע אינטגרטיביות לפתרון הבעיות החמורות בארגון, שעל פי הניתוח הפיננסי גרמו להידרדרות משמעותית ברווחים ובכלל המשך קיומה לאורך זמן עומד בספק.
המסקנה העיקרית, מתבססת על ההנחה שמידע שמערכת מסוג MIS מספקת לארגון הוא חיוני מאוד ליצירת יתרון תפעולי וניהולי, במיוחד בחברות כמו Turnerwood , בהם קיים ניהול מלאי וניהול עובדים במפעלים. בטווח הארוך, ניהול לקוי או שגוי של מערכות כאלה עלול להוביל למצב המעמיד בספק או בסכנה את איתנותה הפיננסית של הפירמה.  על מנת להטמיע מערכת מידע ניהולית על הארגון להכיר בארגון עצמו, במבנה הארגוני שבו, בתקשורת הקיימת ובתרבות שהתפתחה בארגון ביחס למידע, חשיבותו והשימוש בו (W.B, 1997). רק לאחר הכרה זו תצליח הנהלת החברה לחולל שינוי אשר יוביל להטמעתה של מערכת מידע ניהולית אשר תספק תמיכה לפתרון הבעיות ותיצור יתרון תחרותי. לאחר שזה הושג, עליה להתמקד בשימור היתרון וניצולו בדרך הטובה ביותר.
תוכן עניינים
תקציר. 2
תוכן עניינים.. 3
מבוא. 4
מערכות מידע. 5
מערכת מידע ניהולית ומטרותיה – MIS -.5-7
·        חשיבות הטמעתה בחברת Turnerwood ·        תמיכת המערכת בנקודת חוזקה וחולשה בארגון סיכום, מסקנות והמלצות –..8-9
ביבליוגרפיה. 10