פיתוח וניתוח מערכות מידע בחברת מידור

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4172
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

הגלובליות, זמינות המידע ומהירות התגובה מציבים מערכה תחרותית קשה בה נלחמים הארגונים על מיקומם בשוק הנוכחי. בעידן המידע והמסחר החדש הסוחף את העולם בסימן עליה יציב, עסקים רבים מעבירים כמות נכבדת אם לא את כל פעילותם העסקית למערכות מידע מתוחכמות ואתרי אינטרנט.
חברת מידור הנמצאת בשוק ההלבשה התחתונה זיהתה את היתרונות העסקיים בהקמת מערכת מידע וגיבשה אסטרטגיה הכוללת חזון ברור להנהלה ולעובדים, מטרות מוגדרות, הדרכה, הבנה והשקעה מצד כלל הפונקציות הארגוניות כדי להביא למיקסום התועלת ובכך גם למיקסום הרווח מהמערכת ולניצול אופטימאלי של המשאבים השונים בארגון.
ברמת התשתיות שמה מידור דגש בבחירת החומרה והתוכנה אשר יפגשו את מרבית צרכיה ויענו על תחזיות צמיחת הארגון. כמו כן מידור מודעת לכך שחומרה ותוכנות מתיישנות בקצב מהיר וספקים עלולים להפסיק תמיכה ולכן יש לבצע רכישה עם אופק יחסית קצר.
הוחלט ליישם מערכת ERP מבוקרת שתאפשר חיבור אינטגרטיבי בין כלל המחלקות ותוכל לקיים את מאפייני איכות המידע של שלמות,דיוק ועדכניות.  בהתחשב בגודל ההשקעה וחשיבות הנתונים, ההנהלה הקצתה משאבים לטיפול במערכות לגיבוי מידע ואחזורו במקרה של אסון לצורך רציפות עסקית.
מידור רואה את היתרון הגדול בשיתוף מידע תוך-עסקי באמצעות האינטרה-נט. שיתוף מידע תוך ארגוני יכול להועיל בשמירת ידע נרכש  וביצירת סביבת יצירה ארגונית פורייה ומשותפת.כמו גם בנתה מידור אתר מסחר אלקטרוני מאובטח, עם מערכות המטפלות בלקוח החל מהגעתו לאתר, דרך שיווק בדואר אלקטרוני, משלוח המוצר, עד לטיפול בלקוח לאחר הקניה. זרימת המידע החופשי בין הצרכנים תפסה את מקומו של פרסום קונבנציונאלי. שיווק בערוצים אלו, המזין את לקוחות פוטנציאליים במידע על מוצרים ושירותים, מהווים את הבסיס למעבר מעסקות מסורתיות אל עבר השתתפות ואינטראקציה. לסיכום, ארגונים אשר מעוניינים לשרוד ולהתפתח בתנאי המאקרו של השוק ובתנאים שמכתיבים לקוחות ,ספקים ומתחרים כאחד צריכים לשקול בכובד ראש הטמעת כלים ותוכנות מתקדמים בארגון ומתוך תפיסת מערכת זו כמודל עבודה ודרך חיים.
תוכן עניינים
מבוא. 4
א.שימוש במערכות מידע-יתרונות עסקיים.. 7
ב. תפקידי חומרה,תוכנה,ציוד היקפי ורשתות תקשורת. 9
ג. שיקולים בבחירת פלטפורמת חומרה בארגון 11
ד.שיקולים בבחירת תוכנה לארגון 12
ה. חשיבות גיבוי ואחזור מידע. 14
ו. מערכות מסחר אלקטרוני 16
ביבליוגרפיה. 19
נספחים.. 20