יחסי ציבור 2065

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4617
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים עבודה קבוצתית במודול: יחסי ציבור -2065
עמותת נט"ל המרכז לסיוע נפשי במצבי לחץ וטראומה על רקע לאומי עבודה המוגשת במסגרת תואר ראשון במנהל עסקים סמסטר פברואר 2007
מאי 2007
תקציר מנהלים עמותת נט"ל הינה מוסד ללא מטרות רווח אשר הוקמה בשנת 1998 על רקע הסכסוך הישראלי פלשתינאי, ומשמשת מרכז לסיוע נפשי במצבי לחץ וטראומה על רקע לאומי.
מטרת העמותה הינה לסייע ולשמש בית חם לכלל נפגעי הטרור ופעולות האיבה.
העמותה מציעה מגוון שירותים כמו:
טיפולים אצל טובי הפסיכולוגים, פעילויות חברתיות, קבוצות תמיכה, סדנאות, ימי כיף… וכיוב'. בעבודה זו הוצג מסע יחסי ציבור על-מנת להשיג את מטרותיה העיקריות של העמותה; גיוס כספים, גיוס מתנדבים והגברת המודעות לנט"ל ולנושא הפוסט-טראומה. הוצג קמפיין שכלל גיוס כספים ותורמים חדשים מענף ההיי-טק הישראלי הכולל מופע עם אומנים מוכרים כשכל ההכנסות הועברו כתרומה לנט"ל.
קהל יעד נוסף הינו בוגרי המוסדות האקדמיים מתחום בריאות הנפש והרפואה, במטרה לגייס אותם ברוח ההתנדבות. נט"ל נחשפה לקהל יעד זה דרך ימי סטודנטים שם הוצעו לסטודנטים ימי עיון וסדנאות בנושא הפוסט טראומה ודרכי הטיפול בו וניסיון מעשי בחומר הנלמד.   לאחר שהוערכו כל היעדים והמטרות שהוצבו לעמותה, נוצר משבר מדומה לעמותה שהטיל ספק במקצועיות אנשי הצוות של העמותה בטיפול בנפגעים ואף תביעה משפטית מצד משפחה שנפגעה מהעמותה. הוכנה עבור העמותה דרכי יציאה ממשבר בשלוש גישות שונות,  הארגון אשם אך לא מודה באשמה, הארגון אשם ומודה באשמה, הארגון לא אשם.
תוכנן מראש דרך יציאה ממשבר על מנת להחזיר את אמון הציבור בעמותה.
קריאה מהנה ומרתקת… תוכן עניינים
מבוא                          4
1 .                 בעלי עניין 5
1 .1                    להלן בעלי העניין לפי החלוקה הנ"ל:. 5
1 .2                    האינטרסים של בעלי העניין:. 5
1 .3                    מטריצת כוח/תועלת.. 7
2 .                 תוכנית פעולה. 8
2 .1                    הגדרת הבעיה. 8
2 .2                    הגדרת המטרות -. 10
2 .3                    תכנון. 11
3 .                 יישום תוכנית. 15
3 .1                    חלוקת משימות.. 15
3 .2                    לו"ז. 15
3 .3                    תקציב. 15
4 .                 בקרה והערכה –. 17
5.                 טיפול במשברים.. 19
5.1                    המשבר בעמותת נט"ל:. 19
5.2                    תגובת העמותה:. 20
6 .                 הטמעת התוכנית. 22
סיכום ומסקנות. 23
ביבליוגרפיה    24
נספח א' – גלגל ברנשטיין
5    מבוא
"Public Relations is about reputation – the result of what you do, what you say and what others say about you … is the planned and sustained effort to establish and maintain goodwill and understanding between an organization and its publics” A. Theaker (2004, page 2)  הארגון בו בחרנו לערוך קמפיין יחסי-ציבור הוא נט"ל- עמותה אשר הוקמה במרץ 1998 והינה המרכז לסיוע נפשי במצבי לחץ וטראומה על רקע לאומי. נט"ל הינה עמותה ללא מטרות רווח וללא השתייכות או זיקה פוליטיות. מטרותיה העיקריות של העמותה הן להוות בית טיפולי מקצועי לנפגעי טראומה על רקע לאומי ולפעול למען שיקום חייהם, לשמש מסגרת להדרכה ולהתערבות מניעתית לאנשי מקצוע ולאוכלוסיות בסיכון, ולהוות מרכז לקידום ידע ומודעות בכל הקשור לטראומה על רקע לאומי בחברה הישראלית כולה.
דוקטור יוסי הדר ז"ל הגה ויזם את מרכז נט"ל לטיפול בנפגעי טראומה על רקע לאומי והיה הרוח החיה בהקמתו. יוסי נפטר ביולי 1998, במהלך הקמת המרכז, ולא זכה לראות את מפעלו זה מושלם. נט"ל הוקמה מתוך הכרה שלנפגעים על רקע לאומי ייחודיות המבדילה אותם מאלה שנפגעו מחוויות טראומטיות אחרות. הייחודיות נובעת מהשילוב שבין התסמונת הפוסט-טראומטית של אותם נפגעים לבין ההקשר החברתי, הציבורי והלאומי שבו התרחשה  הפגיעה. אנשים אלה שילמו, וממשיכים לשלם, את מחיר הדרך שבה כולנו הולכים, בנט"ל מאמינים שהחברה הישראלית נבחנת ביכולתה להושיט להם יד.
נט"ל הוקמה על מנת להיות חלק מאותה יד.
על מנת  לממש את מטרותיה, העמותה זקוקה למשאבים כלכליים גדולים  ע"י גיוס תרומות , אך לצערנו מצאנו שרמת מודעות הציבור לקיום העמותה הינה נמוכה ובנוסף בעקבות המצב הביטחוני-מדיני אף קיימת אדישות לנושא.
בעבודה  זו נציג קמפיין פרסומי להנהלת העמותה על מנת להגביר את המודעות וע"י כך את תרומות הציבור  אשר יסייעו לתת מענה ממשי לאנשים הזקוקים לסיוע נפשי מיידי ויתרמו להגברת החוסן הנפשי של אוכלוסיות הנמצאות בסיכון.