עבודה בניהול התפעול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1998
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

וודאפון (VODAFONE) הנה אחת מהחברות הסלולאריות הגדולות בעולם. לחברה סניף ונציגים על פני חלק ניכר של הגלובוס: באירופה, באסיה, בארה"ב ובאזורים נוספים. פיג'י (לפי אתר ויקיפדיה)- מדינת איים הנמצאת בדרום האוקיינוס השקט, מזרחית לאוסטרליה, סמוך לקו התאריך הבינלאומי. במדינה למעלה מ- 300 איים (106 מתוכם מיושבים) ועוד למעלה מ-500 איונים קטנים, לא מיושבים. אוכלוסיית פיג'י מונה כ- 900,000 בני אדם, מרביתם מאכלסים את שני האיים הגדולים בארכיפלג. הבירה סובה על 130,000 תושביה שוכנת על האי ויטי לוו, אחד משני האיים החשובים והגדולים במדינה. האי השני בגודלו הוא ונואה לוו בו שוכנת העיר לאטוקה,  בשני איים אלה פרסה חברת וודאפון את רישתה הסלולארית.
וודאפון פיג'י הוקמה בשנת 1994 ופועלת מאז באיים כחברה סלולארית בלעדית. כמו בסניפיה האחרים בעולם, הפכה להיות חלק מן הנוף המקומי, על ידי כך שהתאקלמה ובנתה את תוכנה ואופייה המקומיים סביב התרבות המקומית מבלי לנסות לחנך את לקוחותיה או לשנותם.
וודאפון פיג'י נותנת חסויות לטקסים וחגים מקומיים, תורמת מהכנסותיה לנפגעי מזג האוויר טרופי, המוכר כל כך לתושבי האיים. בכך ובאמצעות פעולות מן הסוג הזה, משתלבת החברה בנוף התרבותי חברתי והופכת להיות חלק ממרקם החיים הרגיל במדינה.
בעבודה ניתן דגש על תחום התפעול, ש"מאחורי הקלעים", ולא על הפעילות החברתית היומיומית בה מתערה החברה בקהילה המקומית ומהווה חלק הימנה. בנושאי התפעול לא מתקיים שוני מהותי בין החברה מפיג'י לכל נציגות או סניף של החברה בכל מקום אחר בעולם. מאחר ובנושא התפעול קיימים הבדלים קטנים בלבד, בנושאים רבים אלו נלקחו דוגמאות מן העולם הגדול בכלל וממכון התקנים הישראלי בפרט, במקומות אלה הודגשו השוני  והדמיון. כל זאת נעשה אך ורק למען ההמחשה וההעמקה בנושא. תוכן העניינים:
מבוא. 4
שלבי יישום ISO 9000. 5
תועלות ISO 9000. 7
ניהול רכש וספקים.. 9
שרשרת האספקה. 11
יעדי התפעול. 13
רשימה ביבליוגרפית. 15