מבוא לשיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2724
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

                        תוכן העניינים :
            מבוא
–2
            תקציר מנהלים –.3
            קצת היסטוריה –4
            1) תמהיל השיווק -..5
            2) פילוסופיות שיווקיות בהן נוקטת חברת אאודי -…6
                        2.1.
תפיסה מוצרית                         2.2.
תפיסה שיווקית                         2.3
תפיסה שיווקית חברתית             3) ניתוח מתחרי הפירמה והענף בו הפירמה פועלת באמצעות שני מודלים -7
                        3.1.
מודל פורטר                         3.2.
מודל SWOT             4) ניתוח החברה ע"פי מודל בוסטון –.10             5) ניתוח פלחי השוק בהם פועלת החברה -11
                        5.1. מבחינה דמוגרפית                         5.2.
מבחינה פסיכוגרפית                         5.3.
מבחינה התנהגותית                         5.4.
מבחינה תועלתית                         5.5.
תמהיל שיווקי עבור שוק מטרה – בעלי דרג מקצועי גבוה             רשימת מקורות -…12
מבוא:                      העבודה נכתבה במסגרת הלימודים …ץ, בקורס מבוא לשיווק, ובה התבקשנו להציג תאוריות שיווקיות, מוצרים, צינור השיווק בו פועלת הפירמה שאותם נציג בעבודתינו. בנוסף ננתח בסיסי פילוח שוק של החברה ונתייחס לתמהיל השיווקי עבור פלח שוק מסוים.
בחרנו לעסוק בחברת אאודי, מאחר החברה בעלת היסטוריה מעניינת ואנו מגלים עניין רב במוצריה של החברה.
נציג את המוצרים הרבים של החברה מול מתחריה בענף ונראה מהן נקודות החוזקה והתורפה שלה.
 תקציר מנהלים:
חברת אאודי היא חברה גרמנית לייצור רכב שנוסדה בשנת 1910 ע"י אוגוסט הורך. כיום, חברת אאודי מציגה איכות גבוהה, טכנולוגיה חדשנית ועיצוב מתקדם ביצור רכבים. כל אלה באים לידי ביטוי בסלוגן החברה : "קדמה דרך טכנולוגיה".  חברת אאודי מתמחה בייצור רכבי איכות מסוגים שונים, כגון: רכבי שטח, רכבי מנהלים, רכבי ספורט ורכבים משפחתיים. יתר על כן, אאודי היא בין היחידות בענף שמייצרות רכבי מנהלים ספורטיביים לאנשים האוהבים מהירות ואתגר יחד עם סגנון מנהלי ויוקרה. לחברת אאודי מספר פילוסופיות שיווקיות אשר באות לידי ביטוי בכך שחברת אאודי מודעת שישנם צרכנים שיעדיפו לשלם יותר ע"מ לקבל מוצר איכותי  וייחודי יותר,  הרי זוהי תפיסתה המוצרית של החברה. תפיסה נוספת גורסת כי הצלחתה של החברה בכך שהיא תצליח לספק צרכים ורצונות של צרכנים טוב יותר מהמתחרים שלה, למעשה כלל חברות רכבי יוקרה דומים באיכות רכביהם, אך אסור לשכוח כי אאודי הייתה זו שהחלה לייצר רכבים בעלי הנעה כפולה – קוואטרו ושלדות אלומיניום, מה שהיה ייחודי רק לה.
ישנה תפיסה נוספת שדוגלת בשימור משאבי הטבע של העולם, ידוע שחברת אאודי מאמצת תפיסה זו בתהליך הייצור של המוצרים והטמעתה במוצרים עצמם.
כמו לכל חברה בשוק, גם לחברת אאודי ישנם מתחרים, קונים פומנציאלים, ספקים, חודרים אפשריים לענף ומוצרים תחליפיים למוצריה. כמו כן, לפירמה ישנם מוצרים איתם היא מצליחה יותר מהשאר. זאת ניתן לראות במודל בוסטון, בו נבחרו שלושה מוצרים של חברת אאודי ושלושה מוצרים מקבילים של החברה המתחרה הגדולה ביותר, אשר מוצגים במטריצה הממחישה מעמד של כל מוצר מהנבחרים. תמהיל שיווקי עבור פלח שוק של בעלי דרג מקצועי גבוה, בא להסביר את רצון הצרכנים ברכישת מוצר של פירמת אאודי לעומת שאר המוצרים המצויים בשוק.