עבודת קורס תואר שני - דיווח ממצאי מחקר בנושא: המנהל כמנהיג מעצב

תקציר העבודה

בעבודה זו בחרתי לבדוק את המנהל המנהיג שמעצב את בית הספר ואיך זה משתקף בהתנהגותו כמנהל בבית הספר ובשיתוף הפעולה שלו עם קהילת בית הספר שאני מלמדת בו.
נושא המחקר הוא המנהל כמנהיג מעצב .
בפרק א': עסקת בסקירה ספרותית של הביטים תיאורתים ואתים של המחקר המדעי החינוכי.
בפרק ב': עסקתי בסקירה בנושא המחקר, חקר מקרה, סקרתי את הספרות העסקת בנושא.
ציינתי את מטרת המחקר תיארתי את שדיה המחקר ואת מהלך המחקר תוך הצגת תהליך איסוף הנתונים ע"י הפעלת כל המחקר השונים.
בסיום הצגתי את ממצאי  המחקר והצגתי את השתקפות כמה קטגוריות בראיון ובתצפית.
מטרתה של העבודה הזאת:
        א ) לעסוק בהיבטים תיאורתיים ואתיים של המחקר המדעי החינוכי.
        ב ) לערוך חקר מקרה בנושא המנהל כמנהיג מעצב.
        ג ) לערוך דיווח ממצאי המחקר.
        ד ) להציג את השתקפות כמה קטגוריות בקלי המחקר השונים.
בחקר הנושא עלו שתי קטגוריות:-
1 .דפוסי ההתנהגות של המנהל.
2.שיתוף פעולה של המנהל.
על סמך הקטגוריות נמצאה כי מנהל ביה"ס הוא מנהל סמכותי ובהתנהגות שלו כמנהל למורים שלו הוא בעל הסמכות העליונה בביה"ס, והוא לא משתף פעולה עם המורים ולא משתף צוות המורים בהחלטות בבית הספר.
המנהל תמיד נפגש עם המורים רק בשביל להעביר מידע, דעות שלו והחלטות שלו להם, ולא בשביל לשתף אותם בהחלטות.
המצב המצוי בבית הספר שוני ממה שקהילת בית הספר רוצים.
תוכן העניינים
  מס'                                 הנושא                          מס 
1 .                                                   מבוא                                         1                                                
2 .     פרק א':                       סקירה ספרותית                                                               2.1  מטרת המחקר                               2                                                                             
2 .2 רלוונטיות                                       3
                                                       
2 .3 מקורות                                          3
                                                       
2 .4  מקוריות                                        4
                                                       
2 .5 תוקף המחקר                                 4
                                                        2.6
מהימנות במחקר                            5
                                                       
2 .7 הכללה                                            6
                                                        2.8 אובייקטיביות במחקר                   7
                                                       
2 .9 אתיקה מחקרית                            7
                                                     
2 .10 סקירת ספרות נושא                                                              המחקר וחקר המקרה                     11

3 .    פרק ב':                          מהלך המחקר ואיסוף הנתונים   14

4 .    פרק ג':                       הקטגוריות במחקר                       18
5.    פרק ד':                      הסיכום                                          22

6 .                                                                                          ביבליוגרפיה                                    23