מלודרמה קולנועית - המאפיינים התימתיים והסגנוניים ומתודולוגיות פרשניות של ניאו מרקסיזם ופסיכואנליזה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2320
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר בשנות השבעים והשמונים ז'אנר המלודרמה הקולנועית החל להיחקר ולהיבדק ע"י היסטוריונים, חוקרים ומבקרי קולנוע שונים. בעבודה זה אדון במאפיינים התימתיים והסגנוניים של המלודרמה הקולנועית וזאת ע"פ מאמריהם של פיטר ברוקס “The Melodramatic Imagination" ותומס אלזסר "Tales of Sound and Fury: bservation on the Family Melodrama". כמו כן, אציג מתודולוגיות פרשניות של ניאו מרקסיזם ופסיכואנליזה במלודרמה הקולנועית וזאת ע"פ מאמריו של פול וולימן  "Distaciation and Douglas Sirk" ו "Towards an analysis of the sirkian system", וע"פ מאמרו של ג'פרי נואל סמית "Minnelli and Melodrama". דוגמאות לטענותיה הביא מתוך סרטיו המלודרמתיים של דאגלאס סירק.
בעבודה זו קיבלתי 88