תוכנית עיסקית לחברה פיקטיבית בשם קומפוסטבע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4949
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תמצית מנהלים:

1 . מטרות התוכנית.
1.       סקירה מלאה של חברת קומפוסט טבע בע"מ  לבעלי העניין של החברה.
2.       חיפוש משקיעים פוטנציאלים לצורך הרחבת פעילות החברה.
3.       איתור גורם לשיתוף פעולה עסקי .
4.       הגדלת אשראי החברה בקרב הבנקים וספקים אחרים.

2 . תמצית תאור העסק חברת קומפוסט טבע בע"מ  קיימת משנת 2005 , החברה נמצאת בבעלות פרטית של ארבעה בעלים המחזיקים במניות החברה באופן שווה ומשמשים כהנהלה הבכירה של הארגון.
החברה עוסקת במחזור פסולת אורגנית מצריכה ביתית לקומפוסט ( חומר מדשן טבעי ) בתהליך קומפוסטיזציה – תהליך פירוק ביולוגי המתבצע במתקני החברה הנמצאים בא.ת. ראש העין.
מלבד ייצור הקומפוסט החברה דואגת לאסוף את הפסולת האורגנית מבנייני מגורים איתם לחברה יש הסכם באזור גוש דן. כמוכן החברה דואגת לשווק הפצה ומכירה של מוצריה.

3 . תמצית תאור המוצרים לחברה 4 מוצרים של קומפוסט מסוגים שונים ובאיכות שונה שנקבעו ע"פ הרכב הקומפוסט ותהליך יצורו.
למגזר החקלאי אנו מוכרים  2 מוצרים שונים המאוחסנים בדלבים בנפח 0.5 מ"ק במחירים של 220 ו 240 ₪  למ"ק.
למגזר הצריכה הביתית אנו מוכרים  2 מוצרים הנארזים באריזות שקים בנפח 20 ליטר במחירים של 45 ו37 ₪ למ"ק.

4 . תמצית תאור השוק וההזדמנות העסקית שוק הקומפוסט הוא שוק הנמצא בצמיחה מתמדת בעשור האחרון , הלקוחות אליהם פונה מוצר זה הם לקוחות מהמגזר החקלאי ( אורגני וקונבנציונאלי) ומגזר הגננות ( הביתית והציבורית).
מימדי הפסולת הביתית בישראל נאמדים בכ 4.7 מליון טון בשנה , מתוכם כ40% פסולת אורגנית –  1.9 מליון טון בשנה פוטנציאלים להפוך לקומפוסט. מתוכם מנוצלים רק 0.2 מליון טון בשנה לייצור קומפוסט מתצרוכת ביתית בעוד הביקוש לקומפוסט בארץ נאמד בכ 10.5
מליון טון בשנה. כיום רוב הקומפוסט מיוצר מפסולת חקלאית הנחשבת נקייה יותר , אך העדר פתרונות טובים בסילוק פסולת עירונית מלבד המחזור  וניצול הפסולת המהווה חומר גלם בעלות " אפס" הופך את ייצור הקומפוסט להזדמנות עסקית לעשיית רווח.
חברת קומפוסט טבע ייצרה כ 35 אלף טון קומפוסט בשנות פעילותיה הראשונות והצליחה להשיג 6% מנתח שוק הקומפוסט בארץ , החברה מתעדת להגדיל את נתח השוק ל 20% עד שנת 2015 ולהגיע לייצור של 60 אלף טון בשנה.
5. תמצית פיננסית שנה ראשונה 2005
סה"כ שנות פעילות 2005-06/2007
תחזית עד שנת 2010 אלפי ש"ח באחוזים אלפי ש"ח באחוזים אלפי ש"ח באחוזים הכנסות
3 1
5
1 0337

4 5300 רווח תפעולי
8 26
2 6%
4 163
4 0%
1 7200
3 8% רווח נקי 537
1 7%
2 467
2 3.8%
1 1300
2 5% טבלה מס' 1 : תמצית פיננסית של פעילות החברה ותחזית עתידית.
תוכן עניינים:
פרק א: תאור החברה -5-6
1 .1 תחומי פעילות ..5
1 .2 מבנה בעלות -5
1 .3 מצב פיננסי -.5
1 .4 תפעול וארגון …6
פרק ב: המוצר 6-7
2 .1 תאור המוצר -6-7
2 .2 המוצר כמענה לצורך -…7
2 .3 תמחיר למוצרי החברה -7
פרק ג: השוק והענף -.8-11
3 .1 ניתוח הענף ע"פ המודל של פורטר -8
3 .2 פילוח שוק – שוק היעד -8-10
3 .4 מאפייני לקוח ..10
3 .5 מתחרים ותחרות –..10-11
3 .6 גורמי מפתח להצלחה -.11
פרק ד: תוכנית תפעול וכ"א –12-13
4 .1 אנשי מפתח -12
4 .2
הארגון –.12
4 .3 מערך הייצור …13
4 .4 מערך השירות .13
פרק ה: תוכנית השיווק ..13-16
5.1 הגדרת מטרות ויעדים שווקים אסטרטגיים -13-14
5.2 ניתוח SWAT .14
5.3 היתרון התחרותי –..14
5.4 האסטרטגיה העסקית והשיווקית -15
5.5 הערכות השיווק והמכירה 15-16
5.6 מדיניות מחירים –…16
פרק ו : תוכנית פיננסית 16-18
6 .1 הנחות יסוד לתוכנית הפיננסית -..16
6 .2 דו"ח מאזן -17
6 .3 דו"ח רווח והפסד –.18
6 .4 תזרים מזומנים 18
ביבליוגרפיה 19