ביצועים עסקיים ופיננסים "עשה זאת עם דיווד"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 2927
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים Module Name:
Finance and Business Performance – 4BM021
ביצועים עסקיים ופיננסיים-2002
עבודה קבוצתית בנושא:
"עשה זאת עם דייויד" 05/04
מבוא:
החשיבות של הניתוח החשבונאי של חברה או עסק הינה משמעותית ביותר ועומדת בראש סדרי העדיפויות בכל שלב ושלב בהקמת העסק או החברה. עוד בשלב הראשוני בטרם יוחלט אם כדאי להשקיע בעסק או לפעול בענף יש חשיבות הרת גורל לניתוח של הדוחות הכספיים של החברה או המתחרים שלה. ניתוח נכון ומקצועי של דוחות הרווח והפסד, המאזן השנתי או הרבעוני, דוח תזרים המזומנים, התקציב של החברה, יכולים לספק לנו מידע ושקיפות חיוניים ומדויקים על התנהלות העסק, היקף פעילותו ומכירותיו, רווחיותו, ומהו פוטנציאל הצמיחה שלו. כמו כן יש חשיבות רבה לעברו ההיסטורי והמגמות והנתונים הכספיים שאותם הציג לאחרונה. חשיפתו של מידע זה בצורה מדויקת ככל שניתן, תאפשר למשקיע בכל עסק לקבל אינדיקציה האם העסק מהווה הזדמנות עסקית וכדאי להשקיע בו ולרכוש אותו או שמא מדובר  בסיכון וחוסר סיכוי להצלחה עוד בטרם יושקע השקל הראשון  בעסק.
לרשום ולניתוח החשבונאי ישנה חשיבות רבה גם בשלב הקמת העסק וניהולו השוטף.
עסק שמנוהל נכון מבחינה חשבונאית יודע תמיד בזמן אמת מה מצבו בכמה מישורים עיקריים: מהו תזרים המזומנים שלו, מהן ההתחייבויות (הלוואות והשקעות) שבפניהם הוא ניצב, מהי מידת השרידות של העסק בענף שבו הוא פועל , מהם כווני הצמיחה (חיובי או שלילי) שאליו צועד העסק ומה מצבו מול מתחריו השונים. בקרה זו מקנה למנהלי העסק ובעליו (לעיתים גם לבעלי המניות) שקיפות ומידע בעלת  חשיבות עליונה.
באירוע שבו אנו עוסקים מתואר עסק חדש המצוי בשלבי ההקמה הראשוניים שלו לאחר כשנה של פעילות (5 רבעונים) לשלב זה  ישנה חשיבות משמעותית מכוון שהעסק מבסס את מעמדו ומקומו בענף שבו הוא פועל.
העסק "עשה זאת עם דייויד" נפתח מתוך ניסיון מקצועי שרכש בעליו דייויד ווטס בענף של חנויות "עשה זאת בעצמך" הוא הועסק באחד הסניפים של חברה בריטית זו ומתוך הניסיון שצבר השכיל לזהות הזדמנות עסקית.  ההחלטה נבעה מכיוון שהוא פוטר מהסניף ולכן בחר לנצל את הניסיון המקצועי שלו ושל חבריו שפוטרו אף הם. וכך ע"י ניצול המשאב האנושי והמקצועי השיג דייויד יתרון יחסי בשלב הקמת העסק מבחינת הכשרת  העובדים. כמו כן זיהה דייויד ביקוש לחנות שתעניק יחס אישי ומקצועי כך שמבחינתו הוא פתח את העסק הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון.
ואכן כמתואר באירוע  העסק שגשג והציג  נתונים כספיים יפים מאוד.  בעבודה זו נבצע ניתוח חשבונאי של הדוחות הכספיים שהציג העסק של דייויד, נעריך את ביצועיו ואופן התנהלותו, נמליץ לו על כווני השקעה והתפתחות פוטנציאליים ונציין מהם ההישגים שצבר בשנת פעילותו הראשונה מתוך מטרה למקסם את רווחיו ע"י ניהול והשקעה מקצועית ונכונה.
תוכן עניינים:
א. רווח גולמי עמודים 4-5
ב. משיכת רווחים (מזומנים) עמוד 6
ג. מקסום רווחים מתוך ההון הקיים בעסק עמוד 7
ד. פחת עמוד 8
ה. ביבליוגרפיה עמוד 9
נספחים:
     נספח 1: השוואת רווח גולמי      נספח 2: פחת, ומדיניות פחת      נספח 3: השפעת פחת על הדוחות הכספיים עמוד 10 עמוד 11
עמוד 12