מהו דיוקנו של איש החינוך הטוב בעיני הגות המחקר השונים ,תפיסות חינוכיות לגבי תפקיד התלמיד ,בית הספר , המורה ומעורבות הורים + בעיות משמעת ודרכי הטיפול השונים בהם +שיטות הוראה שונים + המאפיינים של מורה ותלמיד טוב

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 16365
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

תפקידו של המורה הטוב עבר שינויים רבים החל מההגות של הפילוסופים היוונים ועד יומנו הזה .  לאחרונה מתחזק דימוי תפקיד המורה כתפקיד שוקע , וזה מסיבות חברתיות וחינוכיות שקשורות במורכבות התפקיד ולבעיות הערכיות והמבניות שהמורה צריך להתמודד עימהן .
בעבודה הסמינריונית הזו התייחסתי לכל הנקודות הנ"ל  ועוד נקודות שקשורות אליהן , וזה על בסיס ניתוח שיטתי של מקורות תיאורטיים שונים דרך חיבורם עם שיטת המחקר הנרטיבי שמבוססת על שלושה סיפורים של כל אחד מחמשת המורים שנבחרו כמורים טובים כיום בעיני אנשים שונים . שלושת הסיפורים הם : *    סיפורו האמיתי של המורה עצמו .
*    סיפורו של החוקר ששמע את הסיפור ועשה תצפית .
*    סיפורה של התיאוריה שהיא עושה קשר בין סיפורם של המורה והחוקר יחד עם המקורות                   התיאורטיים שנזכרו בתחילת העבודה .
בכל אחד מהסיפורים הייתה התייחסות לחמשה נושאים עיקריים שעונים על השאלה מיהו המורה הטוב  : התפיסה החינוכית של תפקיד המורה, בית הספר, שותפות הילד בתהליך החינוכי ומעורבות הורים .
בעיות משמעת , הגדרה , תיאור מקרה מסוים וכיצד מתמודדים עם בעיות אלה .
שיטות הוראה שונים , הערכת ההוראה ושיעורי בית . מאפייני מורה טוב ותלמיד טוב .
השינויים שמבצעים לו היו שרי חינוך !!!   לכן לפי החומר התיאורטי והממצאים של המחקר הנרטיבי צריכים להגיע לתשובה על השאלה :  מהו דיוקנו של המורה הטוב ?  בעיני עצמו , בעיני תלמידיו ובעיני החברה .