הוראה יחידנית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2

תקציר העבודה

ממ"ן 14 בציון 100 הוראה יחידנית

סעיף א:  הסיבה לגידול הפער בין התלמידים ככל שהם עולים כיתה על פי הקריטריון של גיל כרונולגי היא שברגע שמורה מקבלת תלמידים חדשים בכיתה,היא עובדת לפי עקומה נורמלית(נורמה) מסויימת ולא מעניין אותה קשיים וליקויים של התלמידים.המורה מקבלת את התלמידים כמו שהם ומסיקה מסקנות..

סעיף ב:  כשאר מורה מקבלת קבוצה של תלמידים חדשים בכיתה מאוד חשוב שתדע מה רמתו של כל תלמיד,מה קצב הלמידה שלו ומה סגנון הלמידה שלו. למטרות האלה בדיוק נועד האבחון הראשוני. האבחון הראשוני בא לתת למורה מידע כללי ואיסוף מידע על הכיתה ועל רמת השונות בין התלמידים. איסוף המידע…

סעיף ג: אבחון ראשוני: פעולה של איסוף מידע הקובעת את רמתו, סגנון הלמידה של התלמיד בנקודת זמן מסוימת. אבחון זה נותן כלי בידי המורה כמבט כללי על הכיתה, איך לחלק אותה בהתאם לרמות השונות של התלמידים…

שאלה 2:

סעיף א: מאפייני המשוב הבונה של פזי:

איזון חוזר לתלמיד על התנהלותו ויכולותיו. כדי להסיר את ההתנגדות בעת קבלת המשוב פזי אמר

שחשוב שהמשוב יהיה משוב בונה והוא הציג 11 מאפיינים למשוב בונה:

  • משוב הוא יעיל רק אם קיים אמון הדדי בין הנותן למקבל.
  • המשוב צריך להיות ישיר ותומך – יש להתחשב בצרכי הפרט המקבל את המשוב….

שאלה 3:

סעיף א: תבחין פנימי: הישגי התלמיד וביצועיו יחסית לרמת הביצוע שלו עצמו.

תבחין חיצוני: הישגי התלמידים וביצועיו יחסית לרמת הביצוע המוגדרת מראש, רמה זו נקבעת יחסית לרמת השליטה הנדרשת בתחום מסויים….

 

שאלה 4:
סעיף א: הגישה החינוכית אשר מתאימה לנאמר בקטע היא הגישה הפרונטלית. הגישה הפרונטאלית פעלה לצמצום השונות, שוויון פורמאלי על פי חוק, מטרות החינוך(תכנים) ותוכנית הלימודים שוות לכולם ונקבעו ע"י מקבלי ההחלטות. מבחינת יחסי יחיד חברה היחיד התבקש להתאים את עצמו לצרכי…