השוואה בין סיפור "התאונה" לסיפור "אחרי 20 שנה"

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 285

תקציר העבודה

השוואה בין סיפור "התאונה" לסיפור "אחרי 20 שנה" סיפור ראשון : "התאונה" מאת כריסטי אגתה בשנת 1989
סיפור שני :
"אחרי 20 שנה" מאת א. הנרי בשנת 1906
העבודה כוללת תוכן מקוצר של שני הסיפורים והשוואה בין אלמנטים ספרותיים של שני הסיפורים: כותרות, פתיחה, עיצוב הדמויות, שינוי הדמויות, בחירת דמות מרכזית, סיום, נושאים מרכזיים, מבנה הסיפורים, מוטיבים, מסרים וכו'.
העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה השוואה בין סיפור "התאונה" לסיפור "אחרי 20 שנה" סיפור ראשון : "התאונה" מאת כריסטי אגתה בשנת 1989
סיפור שני : "אחרי 20 שנה" מאת א. הנרי בשנת 1906
מטרת ההשוואה היא לעמוד על השוני והדמיון גם במישור האנושי וגם במישור הספרותי וללמוד מכך מסרים שבסיפורים.
תוכן בקצרה:
"התאונה" – הסיפור מדבר על נסיון לפצח מקרה בלשי אחרון של מפקח אוונס שפרש מתפקידו, אך "עדיין היה חושו המקצועי עירני למדי". למרות שהיה בטוח שזיהה את הפושעת והבין את מניעיה הוא טעה טעות שעלתה לו בחייו – במקום הצייד הוא הפך לקורבן.
"אחרי
2 0 שנה" –סיפור מפגש בין שני חברים שנפרדו לפני 20 שנה. עם הזמן שחלף אחד מהם (בוב) הפך לפושע נמלט והשני לשומר החוק (ג'ימי). תוך כדי המפגש ג'ימי מגלה שאינו מסוגל לעצור את חברו הפושע , אך למרות זאת אחרי שנפרדו הוא שולח שוטר אחר כדי לבצע את המעצר.
אספקטים ספרותית ואנושיים כותרות הסיפורים והציפיות מהן:
בסיפור "התאונה" הכותרת מרמזת על תאונה , אסון, מוות ויוצרת צפיות שליליות אצל הקורא. שם הסיפור מכוון את הקורא אל הנושא המרכזי של הסיפור. לעומת זאת, בסיפור "אחרי 20 שנה" הכותרת יוצרת ציפיות לפגישה אחרי זמן ממושך, תוך כדי הדגשת מימד הזמן. הכותרת יוצרת אסוציאציה חיובית אצל הקורא (פגישה אחרי זמן פרידה ממושך זהו אירוע מרגש ומשמח). המישור הנוסף של הציפיות הוא צפייה לאירוע שמתמשך לאורך זמן (20 שנה במקרה זה). בסיפור "התאונה" צפיות מהכותרת אכן מתממשות : "ג'ורג' – ג'ורג'. הו! אנא, בוא לכאן.
אני חושבת שאירעה תאונה איומה ביותר." הסיפור מסתיים ברצח של הדמות המרכזית, מר אוונס, מידי "האישה המסוכנת", מרת מרודין. בסיפור "אחרי 20 שנה" הציפיות לפגישה אכן מתממשות, ישנה פגישה העומדת במרכז הסיפור, אך הציפיות של שמחה והתרגשות מהפגישה אינן מתממשות ואף יותר – בסוף הסיפור מתברר כי חבר הסגיר לידי החוק את חברו הטוב. –