ניתוח חברת "ורדינון" – ניהול אסטרטגי

מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7285
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ניתוח חברת "ורדינון" – ניהול אסטרטגי תוכן העניינים
החברה. 1
הצד הפילוסופי 3
חזון החברה וייעוד. 3
מטרות ויעדים.. 4
ערכים ופילוסופיה ניהולית. 4
ניתוח בעלי העניין 5
מסקנות. 5
הצד הסביבתי 6
הגדרת הענף. 6
ניתוח סביבת המאקרו 8
ניתוח סביבה ענפית. 9
מודל חמשת הכוחות של פורטר. 11
מודל מחזור חיי הענף. 12
קבוצות אסטרטגיות. 13
מסקנות עתידיות. 14
הצד הפנימי – פרופיל עסקי של החברה. 15
ניתוח באמצעות מודל שרשרת הערך המוסף (Value-Added Chain) 15
ניתוח באמצעות מודל בסיס המשאבים.. 15
ניתוח פיננסי 17
מסקנות. 18
בניית אסטרטגיה עתידית ל"ורדינון". 19
דיון וניתוח חלופות אסטרטגיות. 19
ניתוח מפורט של האסטרטגיה התחרותית הקיימת. 20 הצגה מפורטת של אפשרויות אסטרטגיות של צמיחה חיובית. 21
דיון מפורט באופני-יישום.. 22
יעדים לטווח ארוך וקצר לאסטרטגיה הנ"ל. 22
בנייה של יכולות אסטרטגיות חדשות. 23
מסקנות. 23
ביבליוגרפיה.
5 החברה חברת "ורדינון" נוסדה בשנת 1928 והיא אחת החברות הוותיקות בענף. בשנת 1982 הפכה חברת "ורדינון" לציבורית והיא נסחרת בבורסה לניירות ערך. לחברה 150 עובדים (פרופיל החברה).
"ורדינון" מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים איכותיים בתחום הטקסטיל לבית. המוצרים העיקריים של "ורדינון":
מצעים מכותנה, סטן, פלנל ואריגים מעורבים למבוגרים, ילדים ונוער ולתינוקות; מגבות שונות; חלוקי מגבת; שמיכות חורף ושמיכות קיץ; כריות שינה ומגני מזרן. בחברת "ורדינון" מושם הדגש על איכות המוצרים ועל עיצובם האופנתי העדכני.
פעמיים בשנה "ורדינון" מוציאה קולקציה חדשה. חברת "ורדינון" מחזיקה ב-50% ממניות חברת "ורדינון טקסטיל", שהחלה את פעילותה בסוף שנת
2 000 עם רכישת פעילות הטקסטיל של חברת "ורדינון". תוצרת החברה משווקת ברשת החנויות של "ורדינון", במכירות מיוחדות לוועדי עובדים ולבתי מלון.
משלב זה החלה "ורדיניון" בשלב צמיחה מחודש, מתוך מגמה להרחיב את רשת חנויות המפעל בפריסה ארצית מהצפון ועד לדרום (שם). שיווק תוצרתה של החברה בארץ נעשה באמצעות רשת חנויות "ורדינון" בפריסה ארצית. לרשת 21 חנויות מקרית ביאליק שבצפון ועד באר שבע בדרום. כמחצית מהייצור מיועד לייצוא, לשווקי ארה"ב, אירופה ויפן.
בנוסף מקיימת "ורדינון" מכירות מאורגנות לוועדי עובדים ולחברות, שבהן היא מספקת את מוצריה במחירים מיוחדים (שם).  החברה פועלת בשוק תחרותי מאוד, כאשר יש בענף חברות גדולות ממנה. על כן מטרתה של החברה הינה לחזק את המוניטין שלה בתחום האיכות, היוקרה והאופנה. הותק של החברה תרם מבחינת הניסיון, אולם היה עליה לשרוד בתחרות גוברת בענף, המציג מוצרים מקומיים ומוצרי ייבוא אטרקטיביים מאוד. על מנת למצב את תוצרתה כאיכותית מאוד, הקימה חברת ורדינון בשנת 2000 את חברת "ורדינון טקסטיל", שבה היא שותפה ב-50%. ורדינון טקסטיל בנתה מערכת ייצור חדשה שמאפשרת גימור מושלם של המוצרים, מתוך שאיפה לצמצם את פגמי הייצור עד קרוב לאפס (שם). בשנת 2003 הציגה החברה לראשונה מזה חמש שנים רווח תפעולי ורווח נקי (ר' תרשים מס' 1). זאת כתוצאה מהרחבת נתח השוק וסיום ההשקעה בחנויות חדשות. תוצאותיה העסקיות של החברה ניכרו גם במניה, שהכפילה עצמה מ-5-6 ₪ בשנת 2003 לסביבות 12 ₪ בשנת 2004 (שם, ר' תרשים מס' 2).
תרשים מס'
1 : דו"ח רווח והפסד בשנים 1999-2003
תרשים מס' 2:
התנהגות מניית ורדינון בשנים 2003-2004