העתקה פרטית של יצירות המוגנות בזכויות יוצרים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 12497
מספר מקורות 38

תקציר העבודה

סוגיית ההעתקה הפרטית  המתממשת ומתעצמת  בשנים האחרונות בידי משתמשים בביתם הפרטי, מעלה שאלות רבות על גבולות זכויות הקניין הרוחני. נסיוני לדון ולהבין  את הסוגייה הביא אותי להתמקד בשאלה בעלת שתי פנים הללו: האם מחד,  ראוי לתת הגנה לבעלי זכויות היוצרים מפני העתקה של צרכנים העושים זאת לשם שימושם האישי? ומאידך, האם יש לפתור את המשתמשים הביתיים מהחלת זכויות הקניין הרוחני של                                                             היוצרים ובמקביל מתן פיצוי ליוצרים באמצעים עקיפים עקב אותן הפרות חוזרות ונשנות אלו?
לשם הבהרת הסוגייה אדון בעבודתי בנושאים הבאים:
פרק א:
מהות זכות היוצרים ובסייגים לה כפי שנקבע בחקיקה ובפסיקה.  פרק ב: בעיית העתקה הפרטית בארץ ובעולם, היקפה הארצי של התופעה ופסיקת בתי המשפט                       בארץ וארצות הברית בהקשר של "הפרה תורמת" לפעולת העתקה. פרק ג: ההיסטוריה של תקופת ההגנה על זכויות היוצרים, כיצד החלה ההגנה על זכויות    היוצרים וכיצד במשך השנים הוארכה תקופת זו. פרק ד: אדון בהצדקות לקיומו של קניין פרטי בזכויות היוצרים מול ההצדקות להפכו לקניין ציבורי.
פרק ה: אדון בהאמנות הבין לאומיות שנתקבלו בעולם במשך השנים לשם הגנה על זכויות הקניין הרוחני והחקיקה בישראל ובעולם בעקבות אותן אמנות. פרק ו: אדון בסייגים המיוחדים שקיימים בעולם לזכות העתקה הגורמים לבעיית האכיפה של זכויות היוצרים בקרב המשתמשים הביתיים. פרק ז: אדון בחוק ה"קלטות הריקות" שנתקבל בשנת 1996 ומשמעותו .
פרק ח: אערוך השוואה של מצב פיצויי האומנים בעולם וזכויות הצרכנים לבצע העתקה פרטית. פרק ט: אדון בדרכי ההגנה על מדיות של יצירות מקוריות במשך 30 השנים האחרונות. פרק י: אדון בתזכירי חוק זכויות היוצרים וחוק הקלטות הריקות החדשים והפרשנות להם. תוכן העניינים
פתח דבר פרק א –   מהות זכות היוצרים.
פרק ב –   בעיית ההעתקה הפרטית בארץ ובעולם.
פרק  ג –   ההיסטוריה של תקופת ההגנה על זכויות היוצרים.
פרק ד –   ההצדקות לקניין פרטי מול קניין ציבורי.
פרק ה –  האמנות הבין לאומיות והחקיקה בעקבותיה.
פרק ו  –  הסייגים לזכות העתקה ובעיית האכיפה.
פרק ז  –  חוק ה"קלטות הריקות".
פרק ח –  השוואת מצב פיצויי האומנים בעולם.
פרק ט –  דרכי ההגנה על מדיות של יצירות מקוריות.
פרק י  –   1.
תזכיר חוק זכויות היוצרים החדש.                 2. תזכיר חוק הקלטות הריקות החדש.
אחרית דבר ביבליוגרפיה