תוכנית שיווקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5015
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1                      המוצר : מטרה ותועלות עיקריות                                                              3

2                      ניתוח מצב:                                                                              הענף והתחרות                                                                                         3-5          לקוחות                                                                                                                     5-7
פילוח השוק                                                                                                             7-8

3                      אסטרטגיה שיווקית:
שוק המטרה הנבחר                                                                                  8-9
מיצוב                                                                                                                       9-10 החלטות מוצר                                                                                                          10 המחרה                                                                                                                     10-11
תקשורת שיווקית                                                                                     11-12
הפצה                                                                                                                       12          
4                      נספחים:
סיכומי ראיונות                                                                                         13-15
ביבליוגרפיה                                                                                                             16
סיכום מנהלים:
המוצר Smart Watch של חברת מיקרוסופט הינו מוצר חדש אשר בכוונותינו להביאו לארץ.
המוצר מציע שני תכנים נוספים מלבד היותו שעון  1.שידור תכני מידע בזמן אמת ללקוח, כך שהלקוח יוכל לעשות שימוש באותו מידע ספציפי שמעניין אותו. ללא צורך לראות מידע שאינו נחוץ לו. ניתן לקבל מידע בתחומים רבים : עדכוני ספורט,חדשות, כלכלה, מזג באוויר, מידע על סרטים, ודיווחי תנועה. השידור של המידע יתבצע באמצעות תדר FM כאשר מיקרוסופט יתחברו לרשת המקומית הקיימת.
2 .התוכן השני כולל בתוכו:
·                     שידור ספציפי ואישי של הודעות ללקוח בעזרת תוכנת Msn Massenger ·                     עדכון תזכורות ומידע בתוך יומנו האישי של הלקוח בשילוב עם תוכנת Outlook .את השעון ניתן להשיג במגוון מודלים, ואנו נעבוד עם  3 חברות שעונים גדולות: Fossil, Citizen, Suunto. החברות עצמם מייצרות את השעון ומיקרוסופט אחראית על השירותים הנלווים.
 השידור יתבצע באמצעות תדר FM כאשר מיקרוסופט יתחברו לרשת המקומית הקיימת.
אנו נעבוד בשיטת התמחות מוצר כאשר התמהיל השיווקי שלנו יפנה לשלושה פלחים עיקריים באוכלוסיה, וכך נכסה נתח משמעותי מהאוכלוסייה.
בשלב הזה לא קיימים מתחרים ברמת המוצר אך קיימים מתחרים ישירים, שהם פלאפון, ומחשבי כף יד.
חשוב להדגיש כי מיקרוסופט מספקת שירות אשר כולל אפשרות לקבל הודאות ללא הגבלה, גישה למאגרי המידע ללא הגבלה, ואנו נספק תמיכה טכני 24 שעות בשבוע, אך השעונים עצמם אינם מניבים רווח לחברה אלא הם כלי לקבלת רווח. המחיר של השעון עצמו יקבע על ידי יצרניות השעונים בהתאם למודל השעון, וזאת על מנת לדאוג לכך שנפנה למספר פלחים, אך יעמוד על טווח המחירים 600-1600 ש"ח. המחיר של השירותים של מיקרוסופט לשעון יעמוד על 20 שקלים לחודש או כ 240 שקלים לשנה. אנו ננסה להיכנס לשוק באמצעות חדירה כאשר ניקח מחיר נמוך מהמתחרים על המוצר כולו , וכך ננסה להגדיל את נתח השוק. נפנה לציבור באמצעות פניה שכלתנית ורגשית כאחד. המוצר הוא חדש ויש לגרום למודעות וזאת על ידי פרסום באמצעי מדיה ותקשורת, יחסי ציבור רבים, ושיווק ישיר. הצלחה תהיה שכל צרכן יכיר את המוצר, וידע את כל יתרונותיו. השאיפה שלנו היא להביא את הציבור לידי אהדה כלפי המוצר במינימום זמן.