פרופיל לקוח והיבטי אתיקה ומשפט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4969
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תאריך הגשה: 21/9/06
עבודה אישית במודול:
E Business ואסטרטגיית מידע – 2233
E Business & Information Strategy– 7MK003
בנושא:
פרופיל לקוח והיבטי אתיקה ומשפט תקציר המאמר בוחן את השפעת השימוש בפרופיל לקוח בעידן ה-E Business ואסטרטגיית המידע על תחומי האתיקה והמשפט.  בחלק הראשון יוצג ויוגדר נושא פרופיל הלקוח (בהתבסס על העימות שבוצע בכיתה) כפי שמופיע במקורות אקדמאיים עכשוויים.
בהמשך תנתן סקירת ספרות על השפעת פרופיל הלקוח על תחומי האתיקה והמשפט בארה"ב ובאירופה ויוצגו אירועים המבליטים את השינויים שהתחוללו בעקבות השימוש הגובר והולך במערכות מידע לבניית פרופיל לקוח.
בחלק השני יוצג ניתוח ביקורתי על הצורך באיזון בין הצורך של הארגון להבנת צרכי הלקוח על ידי איסוף מידע ובניית פרופיל לקוח לבין המגבלות והבלמים שמוצבים על ידי התעשייה, גופי האתיקה ורשויות המשפט. נמצא כי ההתפתחות המתמשכת של עידן ה-E Business ואסטרטגיית המידע על בניית פרופיל הלקוח באמצעות שימוש במידע פרטי מניעה שינויים בתחומי האתיקה והמשפט שלעיתים אינם מצליחים ל"הדביק" את קצב הפיתוח.
בגלל אופיו הגלובלי של האינטרנט והעדר יכולת פיקוח, פיתוחים טכנולוגיים המשתמשים בצורה לא הוגנת במידע פרטי מעודדים פיתוחי נגד להגנה על במידע הפרטי של הצרכנים.
תוכן עניינים
חלק א': פרופיל לקוח. 4
שיטות לאיסוף מידע לבניית פרופיל לקוח בעידן ה-E Business. 5
השפעת פרופיל הלקוח על תחומי האתיקה והמשפט. 6
ארה"ב. 7
אירופה וישראל. 8
חלק ב': ניתוח ביקורתי 11
סיכום מסקנות והמלצות. 13
רשימת מקורות. 14
נספחים.. 15
נספח א: אמנת מדיניות פרטיות באתרי אינטרנט. 15
נספח ב': נוסח לדוגמה של מדיניות פרטיות מאתר מסחר באינטרנט (www.2share.co.il) 17