מכירת מזון בריאות בחנויות נוחות בתחנות תדלוק

תקציר העבודה

טרנד מזון בריאות בחנויות נוחות שבתחנות תדלוק עבודה בשיווק ספטמבר
2 007
תקציר  עבודה זאת מציגה שילוב של שני טרנדים: הגברת הקניות בחנויות נוחות בתחנות תדלוק והמעבר למזון בריא יותר.
העבודה מציגה את המהלך אשר עשתה חברת "פז" ברשת החנויות שלה "YELLOW" למיצובה כפתרון לבעיות רבות, ולהחדרת קו מוצרי מזון בריאות בחנויות.
מגמת מזונות הבריאות הינה המגמה המובילה בשוק המזון בעולם בכלל ובארץ בפרט. השוק כיום מתמקד בפיתוח מוצרים דלי קלוריות, דלי שומן בכלל ושומן מוקשה בפרט, עשירים בסיבים, מופחתי סוכר ומלח. במקביל, בשנים האחרונות הולך וגדל בקצב מדהים מספר חנויות הנוחות בתוך מתחמי תחנות תדלוק בישראל. חנויות הנוחות של חברות הדלק מהוות עוגן מרכזי בתפיסה האסטרטגית של החברות הרואות בתחנות התדלוק תחנות שירות, שהן סביבה קמעונאית על כל המשתמע מכך. חנויות הנוחות ממוקמות בתוך תחנות התדלוק ומשלבות בית קפה ומאפה לצד סופרמרקט קטן הכולל חטיפים מתוקים ומלוחים, מארזים של קפה ותה, מוצרי טיפול והיגיינה, מוצרי מזון וחיתולים לתינוקות, מוצרי טבק, עיתונים ומגזינים, יין ומשקאות חריפים, אביזרים לרכב ועוד. חברות הדלק מודעות לתוספת המשמעותית של חנויות הנוחות והמתחמים הקמעוניים לשורה התחתונה שלהם, ומשקיעות מאות מיליוני דולרים בפתיחתם בקצב של עשרות בשנה. חברת "פז" הינה המובילה בישראל בתחום חנויות הנוחות, ובמהלך עסקי מצליח הצליחה למצב את הרשת כפתרון לבעיות רבות של הצרכן הישראלי. אחת הפעולות המוצלחות של החברה הייתה החדרת מזון בריאות לחנויות הרשת .
תוכן העניינים
מבוא
אינפורמציה על הטרנד שינוי אסטרטגי של שיווק ותפעול סיכום ביבליוגרפיה