עבודה קבוצתית מצטיינת בעקרונות השיווק - פילוח שוק, בחירת שוק מטרה ומיצוב עבור חברת "טראפיק"

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זאת עסקה בפילוח שוק, בחירת שוק מטרה ומיצוב בתחום הליסינג התפעולי עבור חברת "טראפיק".
העבודה סקרה את הענף, את מצבה של החברה בענף, ולבסוף הצענו אסטרטגיה עתידית לחברה.
ענף הליסינג נמנה בין הענפים התחרותיים בישראל הן מבחינת המחיר והן מבחינת השירות. התחרות הקשה בענף באה לידי ביטוי בהורדת מחירים המוצעים ללקוח ובשחיקה ברווחים של חברות הליסינג. בתנאים אלו, מחד גיסא בולטים היתרונות של החברות הגדולות המנצלות את יתרונן בגודל המאפשר לתת הנחות גדולות יותר בסגירת עסקאות ומאידך גיסא גוברת החשיבות בעיני הלקוחות ובמיוחד ללקוחות המוסדיים לשירות כולל טוב. "טראפיק"  הינה חברה אשר נתפסת בידי לקוחותיה כאמינה ואשר מספקת שירות טוב,. החברה מפעילה אחד עשר סניפים להשכרה והחכרה תפעולית הפרוסים ברחבי הארץ  ושלושה מוסכים מרכזיים שנותנים שירותי אחזקה לצי הרכב של החברה .
האסטרטגיה העסקית המוצעת לשנים הקרובות היא אסטרטגיה של גידול בהיקפי הפעילות.. אסטרטגיה זאת נדרשת כדי לשפר את מעמדה של החברה בשוק השכרות, נוכח ירידת הרווחים בענף. האסטרטגיה תתמקד כאמור בלקוחות הגדולים להם ציי רכב משמעותיים. ·              מוצע כי החברה תיגש לכל מכרז לניהול צי רכב בהיקף של  חמישים מכוניות ומעלה.
·              תפרסם את עצמה יותר במדיות השונות: עיתונות,רדיו,ודרך אתרה באינטרנט.
·              תפתח סניף באילת – עיר התיירות כדי להגדיל את נפח פעילותה.
תוכן העניינים
תקציר מנהלים. 2
מבוא. 4
ענף הליסינג התפעולי בישראל. 4
ההבדלים בין ליסינג מימוני לליסינג תפעולי 5
טראפיק 6
מודל פורטר –..7-9
ניתוח PEST. 10-11
ניתוח SWOT של טראפיק. 12
בחינת אסטרטגיית MSTP של הארגון 13
פילוח שוק. 13
שוק מטרה. 14
מיצוב. 14
תמהיל שיווק. 15
סיכום והמלצות -..16
ביבליוגרפיה. 17
נספחים. 18-19