בחינת שינויים בשביעות רצון העובדים ובביצועי חברת תוכנה בעקבות מיסוד תהליכי ניהול משאבי אנוש

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2000
מספר מילים 11344
מספר מקורות 45

תקציר העבודה

תקציר:
חברת התוכנה המתוארת בעבודה זו שייכת לשוק ההייטק על כל המוטיבים שבו. החברה פועלת בסביבה דינמית וסוערת. סביבה שבה מתרחשים שינויים כל העת ושינויים אלה מתרחשים בתכיפות הולכת וגוברת. הטכנולוגיה מתפתחת במהירות. החברה נדרשת לחדשנות וגמישות והפעלת חשיבה מקורית ויצירתית כדי להמשיך להתקיים.
הלקוחות הופכים להיות בררנים ובעלי מודעת הולכת וגוברת לצרכיהם ולסיפוק צרכים אלה במהירות רבה ובאיכות גבוהה. החברה מגדירה כיעד אסטרטגי חיוני את המכוונות ללקוח, תוך הטמעת הטיפול בלקוח וסיפוק צרכיו כערך עליון.
החברה מכירה בערך עובדיה ובחשיבותם. החברה נמצאת בתהליך למידה מתמשך של הכרה בעובדים כלקוחותיה החשובים והחיוניים להשרדותה בשוק התחרותי.
החברה בוחרת את ספקיה בקפידה בשל הכרתה שבכך תוכל לספק היא ללקוחותיה (החיצוניים והפנימיים) מוצר ושרות טובים יותר ובאיכות גבוהה יותר.
כל אלה ועוד נדרשים כדי שהחברה תוכל לשרוד בשוק בו היא פועלת ולממש את רצונה להיות מובילה בתחומה. כדי להגשים את מטרותיה ותוך התיחסות לכל הגורמים לעיל, מבצעת החברה פעולות רבות. עבודה זו תתייחס לחלק מהפעולות הללו.
החברה, שעברה שינוי ארגוני בתחום מיסוד תהליך ניהול משאבי האנוש, עשתה זאת תוך הכרה כי שינוי זה נחוץ והכרחי. מנהלי החברה בחנו את מצב החברה על פי פרמטרים שונים והגיעו למסקנה כי נדרש שינוי. בתהליך ארוך של חשיבה משותפת הוחלט שיש לשים דגש בעיקר על עובדי החברה. יש לבחון את רמת התפוקות והביצועים של הארגון ובמקביל להתחיל תהליך של שינויים ושיפורים שיגרמו להעלאת המורל ושביעות הרצון של העובדים. זאת מתוך ההנחה שאלה יביאו להעלאה ומקסום התפוקות ומכאן להעלאה ולמקסום רווחי החברה ויכולתה להתמודד בהצלחה מול מתחרותיה.
המחקר מתבסס על שאלונים לבחינת שביעות רצון העובדים לפני ואחרי השינוי הארגוני וכן לפרמטרים שונים של ביצועי הארגון שנמדדו גם הם לפני ואחרי השינוי.
במהלך המחקר נאספה כמות רבה מאוד של מחקרים, כתבות וספרות העוסקת בתחומים של המחקר הנדון. פרק סקירת הספרות כולל רק מדגם לא גדול של ידע זה.
ממצאי המחקר יוכלו לספק את המידע הדרוש למקבלי ההחלטות בארגון באשר לתהליך שעברו. ניתן יהיה לראות מהם הגורמים המשפיעים יותר ולהסיק מסקנות להמשך הפעולה. בשל המדגם הקטן שעליו מתבסס המחקר לא ניתן להמליץ על ממצאיו באופן מדעי או מוחלט לכלל חברות ההייטק ולארגונים דומים, אך הוא בהחלט יכול לסייע לחברה הנדונה בהפקת לקחים ומסקנות לעתיד, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.
תוכן העניינים:
פרק ראשון – תקציר                                      I פרק תודות                                                     III רשימת לוחות                                                            V רשימת תרשימים                                          VI פרק שני – מבוא                                             7
פרק שלישי – סקירת הספרות                       13
פרק רביעי – השערות המחקר                       30 פרק חמישי – שיטת המחקר                         30 פרק שישי – ממצאים                                     38
פרק שביעי – דיון וניתוח                               51
פרק שמיני – סיכום, מסקנות והמלצות       55
ביבליוגרפיה                                                   59
נספחים                                                           62
העבודה בפונט 14