מעורבותן הנמוכה של נשים ערביות בחיים הפוליטיים בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3630
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

המחלקה למדעי המדינה נושא העבודה: מעורבותן הנמוכה של נשים ערביות בחיים הפוליטיים בישראל קורס:                 המיעוטים בישראל, שינויים ומגמות תאריך הגשה:      2/3/2006
תוכן העניינים
מבוא……..……………………………………………….………………….…        2
פרק 1: מעמד האישה באסלאם……….……………………………………….……     3 – 2
פרק 2: ההתפתחות שחלה במעמד האישה המוסלמית בישראל………………………..…               4 –
3 פרק 3: הגורמים המשפיעים על ההשתתפות הפוליטית של נשים ערביות בישראל…-        5 – 4
פרק 4: ההשתתפות הפוליטית של נשים ערביות בישראל, מגמות ושינויים………….…     8 –
6 פרק 5: סיכום ומסקנות……….…………………………………………-………      9
פרק 6: ביבליוגרפיה…………………………………………………….………….      10 מבוא
האישה הערבייה בישראל בכלל, והאישה המוסלמית בפרט היא בעלת רקע תרבותי כלל ערבי, ולכן היא מהווה מבחינות רבות חלק מהאומה הערבית הכוללת.
כדי להבין את מעורבותן הנמוכה של נשים ערביות בחיים הפוליטיים בישראל יש צורך להבין את מעמדה של האישה המוסלמית בתוך הסקטור הערבי בישראל. כמו כן, קיים הצורך בתיאור ההתפתחות שחלה במעמד האישה בעולם הערבי, שמבחינה תרבותית דתית היא חלק בלתי נפרד ממנו ונתונה להשפעת התמורות החברתיות החלות בעולם זה. המעורבות הפוליטית של נשים בעולם הערבי הושפעה משינויים פוליטיים, היסטוריים, כלכליים ותרבותיים שחלו בעולם הערבי. נשים ערביות קבלו מן החברה הרחבה מסרים סותרים. מצד אחד, עידוד לפעול לשינוי מעמד האישה. מצד שני, דרישה להגביל את פעילותן למסגרות חברתיות ופוליטיות מסוימות. עבודה זו תסקור רצף היסטורי קצר על מעמד האישה הערבייה בחברה, הסיבות לכך ואת ההתפתחות שחלה במעמדה. העבודה תתמקד בעיקרה במאפיינים אשר השפיעו על השתתפות האישה הערבייה בחיים הפוליטיים תוך סקירת המגמות והשינויים שחלו בהשתתפותה הפוליטית הן במישור הארצי והן במישור המקומי.