תואר שני קורס התנסות מקצועית מתקדמת

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מס'                                הנושא                                                 •                                    מבוא – פרק  – 1:                  סקירת ספרות  
1 .      שינויים שחלים בעולם והשפע  על –                                          הפיתוח המקצועי 
2 .      תהליכי שינוי ומשמעותם —
3 .      גישות חדשות להוראה, הדרכה וניהול      במילניום החדש
4 .      החזון ומשמעותו לגבי הפרט — 5.      תהליכים רפלקטיביים  בהוראה ובהדרכה —
6 .      בית-הספר בניהול עצמי פרק – 2:                 1 – חקר האני                                   2- החזון שלי בזיקה למודלים שלמדתי פרק – 3:                       ההערכה – פרק – 4:                      הסיכום                                       ביבליוגרפיה -18                                                  עבודה זו נתנה לי הזדמנות להראות שבאפשרותי למקם את תפקידי המקצועי במסגרת של ההתנסות המקצועית במשמעותה הרחבה יותר ולקשר את הבנתם באמצעות ניתוח של הספרות המקצועית העכשווית בתחום בחירתי.
העבודה מעניקה לי הזדמנויות להראות שביכולתם לאמץ גישה מבוססת – חקירה במטרה לחזק את מדעתי לפיתוח אפשרויות הפיתוח בתחום התנסותי האישית ולהראות שבאפשרותי להכין דו"ח המציג את ממצאיהם, להפצה לקהל רחב יותר.
העבודה עוזרת לי להתבוננות עמוקה לתוך האני שלי, ולקחה אותי למקום טוב בשביל הארגון העתידי אצלי, ובשביל מימוש החזון שלי.
אני הולכת לחקור את :
א)    האני האישי שלי ע"פ מודלים שונים.
ב)     החזון שלי  בזיקה למודלים שונים.  ג)       ההערכה שלי לגבי התהליך העתידני להתפתחותי המקצועית. בעבודה זה נלמד על אך אפשר להתייחס באופן ביקורתי לחשיבה המקצועית העכשווית שלי, ולרעיונות להתנסות אפקטיבית ויעילה בתחום עבודתי כמדריכה, ולמימוש החזון שלי, להתפתח ולעלות בסולם ההיררכי בתפקידים ניהוליים שיובילו אותי בסופו של דבר לניהול בית ספר. ללמד על האישיות שלי ועל הטיפוסים המתאמים לי, ועל מיקומי הנוכחי מהיבט אחד של תפקידי במסגרת החינוך וההגדרה המקובלת של התנסותי המקצועית המתקדמת מנקודת מפט גם של גופים מקצועיים וגש של קריאה אקדמית רחבה, בסביבתי המקצועית.
העבודה  תעזור בניתוח רפלקטיבי לקריירה העשבית, ונתנה לי הזדמנות לראות אם העתיד שלי ואת התאמתי לקריירה שלי. ולזהות אצלי את נקודות הכוח, המאפיינים את אישיותי ולהעצים נקודות אלו, להזדמנות שתוביל ותבנה את המשך הקריירה שלי בתחום החינוך. ולהתגבר על נקודות  החולש שלי בעוגן האתגר, הרצון להתמודד עם קשיים בהצלחה.
מתוך אמונה שלי שהדברים אפשריים, אני מתכוונת להתקדם למימוש החזון שלי באופן אפקטיבי, ולשיפור  עבודתי  כמדריכה  מובילה  צוות  מדרכים,  ומאמינה  שעל ההדרכה להיות אמצעי להגשמת מטרה רחוקה יותר. עליה לשאוף ליצירת פרופסיה חזקה המתכוונת  לשיפור ולהתפתחות, להתארגנויות פרופסיונליות ולאיגודי מורים. על כן עליה להתפתח בכיוונים אחדים ( Hargraves & Fullan, 2000 ).
   העבודה בפונט 14