היררכית המותג ופיתוח מותג חדש. סמינר לניהול ולפיתוח מותגים. תואר MBA.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 85
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3050

תקציר העבודה

היררכית המותג ופיתוח מותג חדש ·        מותג בירה לייט אורגני חדש להייניקן (כמותג על)
1 .       תארו את המיצוב הנוכחי של מותג העל מול מתחריו העיקריים בקטגוריה (יש להגדיר את הפרמטרים המרכזיים במיצוב). השתמשו במפה תפיסתית.
2.       הגדירו והסבירו את אסטרטגית  המיתוג שבחרתם למותג החדש (אותו מותג, מותג משנה, מותג עצמאי, מותג משותף, מותג פרטי, מותג גנרי).
הסבירו את סוג היחסים (ממליץ, שותף, מתאר), לאיזה קבוצה שייך המותג החדש (מתוך Brand Relationship Spectrum) ומה ההיגיון השיווקי באסטרטגיה שבחרתם.
3.       ציינו את מרכיבי מפתח מותג העל, המותג החדש ומותגי המשנה העיקריים (בטבלה).
שוק הבירה בישראל היקף שוק משקאות האלכוהול בישראל נאמד בכ-1.4 מיליארד שקל בשנה.
 ע"פ נתוני חברת סטורנקסט, המבוססים על מידע שהגיע מיותר מ-1,200 נקודות מכירה שוק הבירה בישראל מגלגל  כ- 30% (377 מיליון ₪ בשנה). שוק הבירה נמצא במצב סטטי מזה מספר שנים, דהיינו אין בו גידול ואין בו קיטון משמעותי בהיקף המכירות.
 מאידך, תחום בירת הפרימיום נמצאת בתנופה, זאת לאחר שמותגים רבים הושקו בתחום. כיום קטגוריית הפרימיום מהווה כ-
5 % משוק הבירה. במהלך שנת 2005 שתו הישראלים כ- 40 מיליון ליטר בירה , המהווים כ-62% ממכירות של משקאות אלכוהול בין הסיבות העיקריות למצב הסטטי בו נמצא ענף הבירה  בישראל:
משקאות האנרגיה המהוות תחליף למשקה הבירה בנקודות בילוי. הבליינים נוהגים לערבב את משקאות האנרגיה עם וודקה ובפאבים רבים המשקה הינו משקה האלכוהול הנמכר ביותר. מגמות ומאפיינים עיקריים: שוק הבירה בישראל הוא שוק עונתי, כאשר כ-60%-70% מהמכירות הן בחודשי הקיץ. לכן, השקת מותגים חדשים נעשית בדרך כלל בעונת האביב. המגמה בשנה האחרונה היא-..
העבודה ללא ביבליוגרפיה