סמינר אסטרטגיה ותכנון השיווק- שמפו CREMA. תואר MBA.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8264

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו מוגשת במסגרת סמינר אסטרטגיה ותכנון השיווק לקראת תואר מוסמך במנהל עסקים במכללה למנהל. העבודה הינה תיאורית בעיקרה והתבססה על מקורות גלויים מהאינטרנט ומהכרה מוקדמת עם התחום.
הענף נושא עבודה זו הינו ענף השמפו בישראל, ענף תחרותי עד מאוד, הכולל חברות ומותגים בינלאומיים דומיננטיים לצד חברות ומותגים ישראליים- כולם נלחמים על כיסו של הצרכן עם מוצרים טובים ולרוב דומים, במובן הפונקציונאלי.
במרכזה של עבודה זו עומדת חברת קוסמופארם, חברה ישראלית צעירה יחסית אך מצליחה, בעלת המותג המונוליטי Crema, בין השאר, בעל מוצרי טיפוח לשיער כגון מסכות, שמפו ומרכך. מטרת העבודה היא לנתח את המותג Crema לצד מתחריו העיקריים בענף השמפו, תוך הגדשת הסביבה העסקית והתחרותית הקרובה הפועלת בשוק הפרמיום וכן מותגים נוספים, יוקרתיים פחות, העשויים לחלוק קהלי יעד פוטנציאליים. ראשית, נכיר את סביבת הענף המורחבת, מגמות ואפיונים בשוק הישראלי. לאחר מכן נציג את חברת קוסמופארם והמותג Crema . בהמשך נבצע ניתוח אסטרטגי של ענף השמפו תוך דגש על שוק הפרמיום ומתחריו המיידים של Crema וכן ניתוח שוק מעמיק של מותג זה והמתחרים העיקריים. החלק הבא יוקדש לניתוח SWOT של קוסמופארם כחברה ו-Crema כמותג וכן נתייחס לחוזקות וחולשות המתחרים.
לאחר מכן נכיר את הבעיה המרכזית ואף נוספות, בפניהן עומדים מוצרי השמפו של Crema תוך התייחסות לגורמי ההצלחה הקריטיים בשוק ולפירמה.
לסיום העבודה נציע 3 חלופות אסטרטגיות לעיצוב פעילות המותג לשנים הקרובות ונמליץ על אחת, הטובה והישימה ביותר לדעתנו.