סמינריון במנע"ס: "אייס - בחינת היבטים שיווקיים ומודלים ליצירת רווח בעידן של יציבות"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 25407
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

בעבודה זו ניתחנו את רשת אייס מבחינת כל ההיבטים השיווקיים. (בעבודה זו יש 160 עמודים).
השורה התחתונה בכל עסק היא הרווח, ולכן בנינו את כל הניתוח השיווקי של אייס לפי המודל של גארי האמל תוך בחינת מרכיבי השיווק ברשת.
כן נעשה סקר מקיף בקרב הלקוחות ברשתות הקנה ובנה הום סנטר ואייס.
אייס נחשבת כרשת בעלת תחרות עם רשתות אחרות (למשל הום סנטר והיפר רוזנפלד), אך תחרות זו מתקיימת בשוק יציב ולא משתנה.
שני המאמרים בהם התמקדנו הדנים במחקרי ה-Booz Allen ובשיווק ה-ROI, דנים בצורת השיווק בה צריך לנקוט בתחרות בין מוצרים או רשתות בעידן של יציבות בין מוצרים או רשתות.
המודל של גארי האמל המיושם בספרו "להנהיג את המהפכה" (leading the revolution) מתייחס למצב זה ומתאר עקרונות שלובים להפיכת "ארגון רגיל" "לארגון חדשני".
לרבות זאת, מובא שם פירוט משולב של מודלים עסקיים המאפשרים להאיץ רווחים (ביצירת עסקים רווחיים). גארי האמל אף מתייחס במודל המשולב איך להתחשב "בגורם האנושי" ובכך להתוות את התרבות הארגונית והיעילות העסקית, על מנת לטפח את רוח החדשנות בארגון.
האמל סבור כי רק רעיונות יוצאי דופן יוכלו ליצור "עושר חדש" (כלשונו) בעולם החדש.
חברה שרוצה לשגשג בעידן של מהפכות חייבת לאמץ לעצמה סדר יום חדש וקיצוני לחדשנות.
האתגר הבסיסי הניצב היום בפני חברות הוא כיצד להמציא מחדש את עצמן, את הענף שלהן, לא רק בעיתות משבר, אלא בכל זמן.
הספר "להנהיג את המהפכה", מבוסס על מחקר מקיף בקרב "מהפכנים" כאנרון, צ'רלס שוואב, סיסקו וירג'ין וג'י אי קפיטל.
העקרונות של גארי האמל המופיעות בספר:
·        הסברת עקרונות היסוד של חדשנות קיצונית.
·        בחינת הבסיסים שמהם שואבים תפיסות עסקיות חדשות ומהפכניות.
·        הצבעה על הקריטריונים העיקריים להקמת חברות ידידותיות לפעלתנים ובשלות למהפכה.
·        פירוט השלבים שעל הרשת הנחקרת לעבור כדי שהחדשנות תהפוך ליכולת בת קיימא.
  בעזרת ניתוחה של רשת אייס על ידי המודל של גארי האמל נוכל ליישם על המבנה הקיים של רשת אייס את השינוי החדשני, שיוביל לצורת השיווק בה הרשת תצטרך לנקוט בתחרות בין רשתות הקנה ובנה "בעידן של יציבות", ובעזרת ניתוח זה תוכל הרשת בעזרת "ערך החדשנות" המופיע במודל להגיע למטרה הסופית שהיא הפקת רווחים.
העבודה מבוססת על הבאת השערות שנבחנו בשאלון שערכנו שחולק בקרב 100 נשאלים.
ההשערות מבוססות בשאלון לארבעה חלקים:
v     גורמים לקניה.
v     המותגים הפרטיים.
v     פרסום.
v     רמת השירות.
  בנוסף, בעבודה מובאים נתונים מסקרים שונים על אייס שנערכו במשך השנים, כדי להתייחס לקריטריון מסוים המופיע בעבודה.
העבודה מחולקת לפי שלבי המודל של גארי האמל; הסבר של שלבי המודל עצמו ללא התייחסות לאייס מופיע בפרק "המודל של גארי האמל".
שלבי המודל של גארי האמל:
בכל פרק מובאים הסברים המביאים ביתר פירוט את ערכיו של השלב המובא באותו פרק. כדי לדון בשלבי החדשנות שעלינו לנקוט באותו שלב, הבאנו את תוצאות השאלון והצלבותיו המתייחסות למבנה הנתון של הרשת ושאיפותיו של הצרכן בתחום זה.
בנוסף, הובאו לצורך תכנון החידוש פרסומי החברה המפורסמים דרך משרדי יחסי ציבור השונים, וכן מסמכים מנהלתיים פנימיים המחולקים למנהלי החברה, לאנשי השיווק ואף לעובדי החברה, כדי לנתח על פי המודל את הטעויות שנעשו בכל שלבי השיווק של החברה (מושגי השיווק ערוכים לפי שלבי המודל המתאימים להם כולל שילוב הפניות לפרקים אחרים בעבודה).
כדי לנתח את הנתונים הפנימיים באייס שיש להם חשיבות גדולה לאור השינויים הפנימיים התכופים בהנהלת הסניפים והרשת, השתמשנו בתכתיבים מנהלתיים, תכתיבי אגפים, נוהלי עובדים, דו"חות הנהלה, מבצעי עובדים וכו'. 2003-2007.
כדי לבדוק את שלבי המודל קיים צורך בהתבוננות גם בפרטים הקטנים ולכן יש גם התייחסות למבצעים בודדים של החברה ולאסטרטגיה שעמדה מאחוריהם כולל גיבוש עמדות והמלצות בנושא.
לאחר ניתוח השאלון, הנתונים הפנימיים ונתוני החוץ בתוספת המקורות של העבודה גיבשנו המלצות לרשת בכל שלב משלבי המודל על מנת שהרשת תוכל לפעול לתיקון הפגמים באותו שלב.
קריאה מהנה.
הקדמה  -.
4
השערות -.
7
שאלון -…
10 סקירת השאלון –.
13
המודל של גארי האמל
36
רכיבי רשת ערך —
43
ספקים
43
שותפים –…
51
קואליציות —
56
משאבים אסטרטגיים …
59
מיומנויות ליבה ..
59
נכסים אסטרטגיים            –… 63
תהליכי ליבה –
66
אסטרטגיית ליבה —
79
משימת העסק –
79
היקף המוצרים והשוק -… 82
בסיס הבידול – המיתוג הזר 87
בסיס הבידול – יעילות הפילוח —
99
ממשק עם הלקוח -.
111
ביצוע ותמיכה ..
111
מידע ובוננות …
121
מיצוב ודינמיקה של מערכת יחסים – 128
מיצוב ומבנה המחירים – 138
בדיקת השערות והמלצות —
144
סוף דבר .
156
ביבליוגרפיה –…
157