עבודת טיפול פסיכולוגי ייחודית וחשובה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2044

תקציר העבודה

                                     דו"ח ראיון:
הוסבר למרואיינת שהראיון נערך כתרגיל של סטודנטית במסגרת המכללה, ושאין בסמכותי לתת חוות דעת מקצועית הנובעת מהראיון. בנוסף הוסבר למרואיינת ששמה ומקום מגוריה יוסוו.
                                          תיאור כללי:
מיכל, בת 42, בעלת מראה נאה אך טיפה מוזנח, גבוהה וחטובה, גרושה (משנת 93), אם לשני ילדים- ילדה בת 19, אשר משרתת באזור הצפון, וילד בן 16. מיכל עובדת מזה  20 שנה בבנק בעיר באזור הצפון, ולפני כחודש רכשה דירה עם בן זוגה- רמי (בן 54), איתו יוצאת מזה שש שנים. רמי בעבר היה איש צבא וכיום הוא איש מכירות של חברה קבלנית. לרמי גם ילדים משלו שכבר נשואים.
עם הבת, מיכל ביחסים טובים והיא משתפת אותה ופתוחה איתה, אך לאחרונה הן פחות קרובות ונכנסות לעימותים. הבן סגור וביישן, דבר הגורם לריחוק וניתוק ולכן פחות קרובה אליו.
מיכל בקשר עם בעלה לשעבר מבחינת נושאים כספיים והילדים, הקשר הוא קשר טוב יחסית, אך היא מתפשרת הרבה מבחינת מזונות ותשלומים, ומבחינתה הנתינה הכלכלית שלו אינה מספקת ולכן אינה אוהבת את הקשר הזה. הילדים בקשר טוב איתו ורואים בו כחבר וכאבא טוב.
למיכל אח הגדול ממנה בשלוש שנים, ובניהם יש קשר טוב אך לדעתה אינו חזק מספיק בגלל אשתו והייתה רוצה שיהיו קרובים יותר. עם הוריה (בני 70), כיום היא ביחסים טובים מבעבר.
מקור הקושי של מיכל היום, הוא בעיקר התמודדות עם המסגרת המשפחתית שלה, שמבחינתה אינה מסגרת משפחתית "רגילה"- אב, אם והילדים, וצריכה להתמודד עם מסגרת קצת שונה שהבן זוג אינו האב, וכך ההתמודדויות הופכות להיות שונות ממערכת חיים "נורמאלית". החבר מבחינתה ,בגלל שהוא אינו האב, רואה דברים בצורה יותר אובייקטיבית ממנה, ולפעמים היא שוברת את המילה שלו בנושא הילדים, ומרגישה לא בסדר ויש לה נקיפות מצפון שביטלה אותו ונכנעה לילדיה. בנוסף מתמודדת עם בעיות "שבשגרה", שהן מבחינתה מריבות עם הבת על האוטו וכו'.