עצוב שיווק וניהול שירותים במועדוני כושר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4861
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעקבות מגיפת ההשמנה הגוברת חלה מהפיכה בשרותי הכושר בארץ. בעבר, הכושר היה עולמם של הגברים בעיקר, עולם שכיוון לאידאל היופי הפיזי. כיום, הכושר הפך לעולמם של נחלת הכלל וזאת בעקבות המודעות לנזקי ההשמנה.
יחד עם זאת, למרות המודעות, פעילות גופנית נחשבת ל"מועקה" בקרב רוב האוכלוסיה וכך נולד עידן חדש בשוק: "מועדון כושר", שמעבר לשירות הכושר הבסיסי מספק תשתית חברתית, מקום בילוי ומגוון רחב של פעילויות נוספות. עקב המודעות מספר מועדוני הכושר עלה משמעותית ועל כן נוצרה תחרות אגרסיבית באזורים רבים, שגררה הורדת מחירים, שינוי אסטרטגי לעיתים תכופות עד שנראה כי האסטרטגיה מעורפלת. בנוסף לכך, קיימת מלחמה יומיומית על הלקוח.  בעבודה זו בחרתי לבחון את אופי השירות וטיבו במועדון הכושר Inshape, המציע ללקוח שירותי כושר ומגוון שירותים משלימים נוספים. כיום הלקוחות מבקשים לקבל כמה שיותר ולשלם כמה שפחות. הלקוחות מתוחכמים, בררניים ולכן קיימת חשיבות רבה לאיכות השירות ושביעות רצונם של הלקוחות.     היבטים שעסקתי בהם: התנהגות לקוח, ציפיות לקוח, תפיסות לקוח, לקוחות מסופקים, נקודות אמת, תפקידי לקוח איכות שירות ושיווק פנימי. שוק המטרה בד"כ אחיד. הבעיה המרכזית שעולה היא איכות השירות כפי שנתפסת, כאמור, בעיני הלקוח – חוסר התיאום בין ציפיות הלקוח ומה שקורה בפועל וכתוצאה מכך חוסר שביעות רצון הלקוח. נראה כי המועדון המנצח בשוק התחרותי כיום הוא זה שישכיל להיות קשוב ללקוחותיו ולתמרן בהתאם לרצונותיהם. יחד עם זאת, יש לזכור שקהל הלקוחות עשיר ומגוון בדרישותיו כך שהמשימה, בכל מקרה, פחות קלה ממה שמשתמע. וכמובן השאלה הגדולה האם יש גבול והיכן כדאי לשים אותו.  מועדוני הכושר מספקים שירותי כושר. השוני מתבטא בערך המוסף שיש למועדון להציע ביחס למתחריו. את זאת הלקוח מודד על פי מאפייני המועדון: שירותים נוספים, מיתוג, נוחות, מיקום, אירועים חברתיים וכדו'. נראה כי התחרות החריפה גורמת למתחרים לפתח מערכי שירות, שיווק ותפעול טובים יותר, אך עדיין ישנו מקום רב לשיפור. השקעה במערכים אלו עשויה לפתוח בפני המועדון נישה חדשה של שירותים ובכך לפנות לקהל לקוחות רחב יותר. ההשקעה והשיפור של תהליכים אלו יהוו קטליזטור חיובי בנוגע לרכישת מנויים במועדון, דבר שיסייע בנאמנות הלקוחות לארגון.
תוכן עניינים
מבוא        -.4
נושא תיאורטי: פעילות גופנית, אורח חיים בריא ומועדון כושר  .5-8
·         היסטוריה והתפתחות ·         מועדון כושר כמענה לבעיית ההשמנה ·         מטרה ·         סיבות עיקריות לתופעת ההשמנה ·         צמצום ומניעת התופעה ·         תועלות עיקריות של שירות אימון ותזונה החדרת שירות תזונה ואימון דרך צוות ההדרכה של מועדון הכושר –..9-13
·         עצוב השירות ·         ייעוד השירות ·         החזון ·         מפה תפיסתית ·         ניהול ושיווק השירות ·         מודל פערי השירות המלצות לשיפור וצמיחה     -..14-15
סיכום -.16-
1 5    ביבליוגרפיה       –17