קריירה ופיתוח עצמי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2636
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן עיניינים
1 . חלק 1 – השוואה בין קריירה מסורתית לקריירה מודרנית עמ' 3-7

2 . חלק 2 – שלושה דוחות שיקוף -…עמ' 8-12

3 . חלק 3 – תוכנית פעולה לקריירה -..עמ' 13

4 . ביבליוגרפיה -עמ'
1 4
חלק 1
בעבר לאורך שנים רבות הרעיון של מושג " קריירה " היה מוגדר למספר אנשים בחברה,לרוב אנשים מקצועיים, כמו אנשי צבא, רופאים ומורים. שאר אנשים היו נחשבים  " מועסקים ",כלומר היתה להם " עבודה " אבל לא " קריירה ".  ההבדל העיקרי בין קריירה לבין עבודה היה זה שקריירה היתה מבוססת על השכלה ופיתוח כישורים ומיומנויות מיוחדים, הקריירה היתה נמשכת לאורך זמן רב בחייו של בן-אדם,לאורך מסלול כולו של חיי העבודה.
לכן, קריירה הפכה להיות ל " חיבור " של מקומות עבודה ותפקידים של אנשים, ל " הבנה " של המשמעות העבודה ועיסוק בחיי של בן-אדם.
  הגדרת המושג :          " קריירה זאת  רצף של משרות, תפקידים, פעילויות וניסיון שבוצעו על ידי היחיד בהקשר                לתעסוקה. "                                                                                            ( ARNOLD , 2000 )         " קריירה זאת דפוס או רצף של תפקידי עבודה של היחיד. "                                                                                      ( TORRINGTON , 2002 )        “ Career is the evolving sequence of a person’s work experiences over time “.
                                                                           ( Arthur, Hall, and Lawrence,
1 989 ) בעצם מושג " קריירה " מתפרש כי " דרך חיים " של בן-אדם, כי חוויה שלו, שהכל נכנס למסלול ההתקדמות.
קריירה היא דבר מאוד סובייקטיבי, כל בן-אדם מגדיר ובונה אותה ממבט ראייה משלו.              לבין קריירה מתבנית סובייקטיבית( objective career )קיימת אבחנה בין קריירה מתבנית אובייקטיבית  .( subjective career ) תבניות אובייקטיביות כוללות סך המשרות, הניסיון והעבודה. תבניות סובייקטיביות כוללות כוללות התחושות שאנשים מפתחים על בסיס ההיסטוריה, המיומנויות, הגישות ואומנות אשר רכשו. ( Arthur et al., 1989 ) –