קריירה ופיתוח עצמי
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | קריירה |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 2636 |
מספר מקורות | 9 |
תקציר העבודה
תוכן עיניינים
1 . חלק 1 – השוואה בין קריירה מסורתית לקריירה מודרנית עמ' 3-7
2 . חלק 2 – שלושה דוחות שיקוף -…עמ' 8-12
3 . חלק 3 – תוכנית פעולה לקריירה -..עמ' 13
4 . ביבליוגרפיה -עמ'
1 4
חלק 1
בעבר לאורך שנים רבות הרעיון של מושג " קריירה " היה מוגדר למספר אנשים בחברה,לרוב אנשים מקצועיים, כמו אנשי צבא, רופאים ומורים. שאר אנשים היו נחשבים " מועסקים ",כלומר היתה להם " עבודה " אבל לא " קריירה ". ההבדל העיקרי בין קריירה לבין עבודה היה זה שקריירה היתה מבוססת על השכלה ופיתוח כישורים ומיומנויות מיוחדים, הקריירה היתה נמשכת לאורך זמן רב בחייו של בן-אדם,לאורך מסלול כולו של חיי העבודה.
לכן, קריירה הפכה להיות ל " חיבור " של מקומות עבודה ותפקידים של אנשים, ל " הבנה " של המשמעות העבודה ועיסוק בחיי של בן-אדם.
הגדרת המושג : " קריירה זאת רצף של משרות, תפקידים, פעילויות וניסיון שבוצעו על ידי היחיד בהקשר לתעסוקה. " ( ARNOLD , 2000 ) " קריירה זאת דפוס או רצף של תפקידי עבודה של היחיד. " ( TORRINGTON , 2002 ) “ Career is the evolving sequence of a person’s work experiences over time “.
( Arthur, Hall, and Lawrence,
1 989 ) בעצם מושג " קריירה " מתפרש כי " דרך חיים " של בן-אדם, כי חוויה שלו, שהכל נכנס למסלול ההתקדמות.
קריירה היא דבר מאוד סובייקטיבי, כל בן-אדם מגדיר ובונה אותה ממבט ראייה משלו. לבין קריירה מתבנית סובייקטיבית( objective career )קיימת אבחנה בין קריירה מתבנית אובייקטיבית .( subjective career ) תבניות אובייקטיביות כוללות סך המשרות, הניסיון והעבודה. תבניות סובייקטיביות כוללות כוללות התחושות שאנשים מפתחים על בסיס ההיסטוריה, המיומנויות, הגישות ואומנות אשר רכשו. ( Arthur et al., 1989 ) –