עבודה במערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4970
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים 4
יתרונות עסקיים לארגון ·        יתרונות תחרותיים כתוצאה מיישום המערכת -5
·        סוגי תוכנה לקבלת החלטות אסטרטגיות טקטיות ותפעוליות –…6
תוכנה חומרה ורשתות ·        רכיבי החומרה הדרושים לארגון ותפקידיהם -..7
·        סוגי תוכנה שאמורים להופיע ברשימת הרכש של הארגון …12
·        ציוד הקפי נדרש ותפקידו ..13
·        סוגי רשתות תקשורת רלוונטים לאגון 14
רמת החומרה ·        נושאים מרכזיים שהארגון צריך לקחת בחשבון כשהוא מחליט על פלטפורמת התוכנה נפח, זכרון, מעבד ואפשרויות הרחבה בעתיד –…15
תוכנה ·        התייחסות לאבטחת תוכנה 16
·        התייחסות לחוקיות של התוכנה -…16
גיבוי מידע ואיחסון מידע ·        דרישות לגיבוי ויכולת שיחזור –.17
·        שיקולים בבחירת ספקים לאיחסון מידע –.19
מסחר אלקטרוני ·        תנאים מקדימים שנדרשים לביצוע עסקים באינטרנט -…20 ·        רעיונות לניצול יעיל יותר של המסחר האלקטרוני 21
סיכום ומסקנות .23
ביבליוגרפיה -24
תקציר מנהלים טכנולוגית מידע כמו, כל טכנולוגיה אחרת, הנה אמצעי ליישום מטרות אסטרטגיות וטאקטיות של פרטים וארגונים הפועלים במערכות עסקיות וציבוריות. בתקופה שבה נדמה שכולם מדברים על טכנולוגיה, חשוב לזכור כי טכנולוגיות המידע הן תמיד אמצעי ולא מטרה. איכות של מערכת מידע היא בראש ובראשונה פונקציה של מידת הקידום שלה את מטרות הארגון. במקביל, הטכנולוגיות הנן טובות רק כפי שהמתכננים שלהן השכילו להבין את מבנה, תהליכי ומטרות הארגון שבהן המערכות אמורות לשרת.
ניהול טכנולוגיות המידע הפך להיות בשנים אחרונות תפקיד בעל חשיבות הולכת וגדלה ויחד עם זאת נעשה מורכב וקשה.
מגבלות תקציבים, לוחות זמנים ויעדים שמציבה ההנהלה מחד, והצרכים העסקיים, כולל צרכי המשתמשים מאידך, מביאים לכך שמשימת מתן שירותי מחשוב ברמה גבוהה ומתאימה לארגון אינה פשוטה כלל ועיקר. בעולם העסקים המודרני, יעוץ והכוונה מקצועיים הינם חובת המציאות, על אחת כמה וכמה בתחומי טכנולוגיות המידע.   בחרתי להציג ארגון בתחום כללי המייבא סחורה מחול לארץ ארגון בעל 100 עובדים המתפרסים על 5 ערים מרכזיות בארץ ו2- מפעלים גדולים לאריזת המוצרים. הארגון משווק בארץ מוצרים מתחומים שונים .
Information System – Interrelated components working together to collect, process,  store,  and disseminate information to support decision making, coordination, control ,analysis , and visualization in an organization.
(Laudon, C, K, Laudon J,  P(1998 /2000) Management Information Systems)