ה- Xbox של מיקרוסופט כיצירת התחייבות אסטרטגית לכניסה לשוק ה- Devices

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4970

תקציר העבודה

תוכן עניינים
עמוד
1 . השינוי בחזון של מיקרוסופט – כניסה לשוק ה- Devices
2
2 . סקירה של שוק משחקי הוידאו 7
3 . כניסת Xbox של מיקרוסופט לשוק משחקי הוידאו
1 1
4 . ניתוח אסטרטגי של החדרת ה- Xbox כהתחייבות אסטרטגית של מיקרוסופט לכניסה לשוק ה- Devices
1 4
5. ביבליוגרפיה
1 7
6 . נספחים
1 8
1 . החזון של מיקרוסופט – כניסה לשוק ה- Devices מיקרוסופט היא חברת התוכנה הגדולה בעולם. לאחרונה היא נאבקה מול הרשויות בארה"ב במשפט של הגבלים עסקיים בו הואשמה בסילוק מהשוק של תוכנת הדפדפן Netscape על ידי הכנסת ה- Explorer (של מיקרוסופט) כחלק מחבילת ה- Windows.
בתחילה היה נראה שהתאגיד העצום הזה יפורק. אך להפתעת רבים, מיקרוסופט הגיעה להסכמה עם הרשויות על המשך פעילותה כתאגיד רב זרועות. כעת ניתן לזהות שינוי באסטרטגיה של מיקרוסופט. חברה שפעלה אך ורק בשוק התוכנות, מתכוונת להיכנס ולפעול גם בשוק ה- Devices. על מנת להבין מדוע מיקרוסופט מתכוונת להיכנס לשוק חדש, ולנסות להעריך את האסטרטגיה של התאגיד, נצטט להלן את Bill Veghte שהוא Vice President, Device and Hardware Platforms, Microsoft במסגרת מפגש אנליסטים לשנת 2001:
“The device marketplace is fundamentally very, very different than it has been ever before, on many different dimensions. First, historically these devices have been islands, they have not connected. Those devices are going from islands…to being connected and participating as a broader set of experiences.  As you think about it in hardware context, you’re going from a space where the cost of the connection , both in silicon and maintaining the pipe, is declining precipitously, the processing power is increasing very rapidly, as is the memory and storage. So the ability to drive a very rich experience on the device is there like it’s never been before.
…We believe that there will be intelligence at the edge of the network, and that intelligence will not only be the PC, but a bunch of devices that relate very richly to the PC… … There are specific go-to market device categories that we think represent a significant business opportunity, and also the opportunity to catalyze… You just saw a great example of that with Xbox. The concept of being able, it’s a tremendous opportunity, but it also demonstrates that gaming is more than just a game console, it’s that online experience.  So we will continue to invest significantly in go-to market devices, and think about how to catalyze those experiences that span. “ ניתן להבין כי מהצהרותיה של מיקרוסופט כי זו מזהה את המגמות הבאות:
1.       הוזלה משמעותית בעלויות של תקשורת וחיבור בין Devices
2 .       עלייה בכושר העיבוד של טכנולוגיות, וכן בזיכרון ובאחסון מגמות אלו יהוו קרקע ליצירת ביקוש למכשור ממוחשב שאינו PC, וזאת בנוסף ל- PC.