ניהול עסקים בינלאומי - שוק הקפה: אסטרטגיה עסקית בינלאומית של "עלית אינטרנשיונל" למול "סטארבקס קפה"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4970
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

ניהול עסקים בינלאומי שוק הקפה אסטרטגיה עסקית בינלאומית של "עלית אינטרנשיונל" למול "קפה סאטרבקס"
תוכן עניינים:
שם הפרק:
עמודים:
מבוא
..
3
פרק א': מושגים ומונחים בסביבת שוק הקפה —
4-9
פרק ב': התפתחות הקפה בעולם מבחינה היסטורית ..
9-13
פרק ג': הגורמים לתנודות במחירי הקפה .
14-15
פרק ד':  נתוני צריכת קפה במדינות השונות (ק"ג לנפש) —
16-18
פרק ה': מטרת העבודה -…
19
פרק ו': חברת "עלית אינטרנשיונל" -..
20-
5 פרק ז': "חברת סטארבקס" –
26-28
פרק ח': ניתוח השוואתי בין ממצאי "עלית אינטרנשיונל" ל"סטארבקס" –
29
פרק ט': סיכום ומסקנות -..
30-34
פרק י': ביבליוגרפיה –..
35
נספחים
36
מבוא
שוק הקפה הוא אחד משוקי הסחורות החשובים בעולם, למעשה הוא שני בגודלו לאחר שוק הנפט. כיום יש בנמצא
5 סוגים שונים של עצי קפה, כאשר שני הזנים העיקריים הם: קפה ערביקה וקפה רובוסטה.
הקפה הפך זה מכבר לטקס כלל עולמי. צריכתו נפוצה בכל רחבי העולם מאז גילו אנשי המסע את בתי הקפה וייבאו את המנהג הזה לאירופה.
קפה הוא משקה בעל גיוונים רבים. האיטלקים שותים אספרסו עם סוכר, הגרמנים והשוויצרים מוסיפים לו כמות שווה של שוקו חם, המקסיקנים מתבלים אותו בקינמון, והבלגים בשוקולד. המרוקאים מגוונים את הקפה שלהם בגרגרי פלפל והאתיופים במלח. האוסטרים מעדיפים תוספת של קצפת. המצרים שותים קפה חזק ללא סוכר או חלב.
בסקר שערכה רשת THE COFFEE BEAN & TEA LEAF בארץ עלו הממצאים הבאים:
43% מהציבור נוהגים לשתות שתיים עד שלוש כוסות קפה ביום.
17% מהציבור נוהגים לשתות יותר מארבע כוסות קפה ביום.

5 % מתושבי המדינה לא שותים קפה בכלל.
לא נמצאו הבדלים מובהקים בהבדלי שתיית הקפה בין נשים לגברים.
שליש מהאוכלוסייה מעדיפים לקיים פגישה חברית או דייט בבית קפה.
במהלך העבודה, תינתן מסגרת תיאורטית של שוק הקפה, הכוללת הגדרות ומינוחים, סקירה ספרותית, תנודות במחירי הקפה, צריכת המדינות השונות לפי נפש, וסקירה ספרותית והיסטורית של החברות שנלקחו לדוגמא כשחקניות בשוק הקפה.
במהלך המחקר, נבחנו כאמור שתי יצרניות קפה שפועלות בשוק העולמי, אשר החלו דרכן בשווקים מקומיים, חברת "עלית אינטרנשיונל" וחברת "סטארבקס".
מטרת העבודה היא לחקור ולהתחקות אחר האסטרטגיה העסקית שעל פיה פועלת כל אחת מהחברות.
בפרק סיכום ומסקנות המחקר, אציג את המסקנות וההשלכות של ממצאי המחקר, ואנסה להמליץ לכל חברה האם האסטרטגיה שנבחרה היא הנכונה והיעילה ביותר, או שישנן הצעות חלופיות שעשויות למנף ולמתג את המוצר שלהן בצורה טובה יותר.