Iso 9000 בארגון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5274
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

וודאפון פיג'י הוקמה על מנת לספק תקשורת סלולארית דיגיטאלית בפיג'י. התפקיד העיקרי שלה, להקים תשתית ולשווק את הטלפון הדיגיטאלי שלה.
לחברה יש 2 סניפים: בסובה ובלקוטה, עם 500 עובדים.
החברה תעבור תהליך מעבר ל TQM. מדובר במדיניות של המשרד הראשי, שעל כל הסניפים להיות מוסמכים לתקן 9000 ISO. ISO 9000 הינה משפחת תקנים המייצגת הסכמה בינלאומית על נוהגי ניהול תקין מתוך מגמה להבטיח שארגונים יוכלו בקביעות לספק מוצרים או שירותים אשר עומדים בדרישות הלקוח וציפיותיהם והעומדים בדרישות תחיקתיות ישימות. עמידה ביעדים אלה תוביל להגברת שביעות רצון הלקוח ונאמנותו. ובנוסף לשיפור מתמיד של ביצועי הארגון.
כל מנהל יהיה אחראי להכשרה של החלק שלו בחברה, לגבי הסטנדרטים והפילוסופיה.
מתאם איכות הועסק כחלק מהתהליך, על מנת לסייע להטמעה של תקן 9000 ISO, ועל מנת לערוך מבדקי איכות בחברה.
החברה תטמיעה תוכניות הכשרה בתחום שירות הלקוחות, תוך שימת דגש על החשיבות של הלקוחות החיצוניים- והפנימיים.
החברה צפויה להיתקל בכמה בעיות וקשיים. מחסום עיקרי להטמעה של 9000 ISO, היא גישת  העובדים. יחד עם זאת, לא יהיו אלו בעיות מרכזיות, כיוון שכוח העבודה בחברה הינו צעיר- כוח עבודה שמסוגל להבין במהירות ופתוח לרעיונות חדשים.
השיפור הגדול בהטמעה של תקן 9000 ISO, היא עקביות.
העובדים ידעו את העבודה שלהם, וידרש פיקוח מועט על מנת שיבצעו את עבודתם בצורה טובה.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים    –..     3
רקע כללי על החברה    -.    4
הבטים אסטרטגיים    –      6
יעדי הביצוע  וחשיבותם בחברה סלולרית        .      8
איכות כיעד ביצוע נבחר ומועדף –       9
גישות לטיפול באיכות כיעד ביצוע       –.      10 ISO 9000    .      13
יישום ISO 9000  בארגון  
16    שרשרת האספקה     -.      19    נהלי רכש              22
נהלי ספקים         –..     24
בבליוגרפיה         –…    
5