מערכות מידע - מעבר הארגון למערכת מידע ממוחשבת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2425

תקציר העבודה

כאמור בישיבת מנהלים האחרונה הוחלט  על מעבר הארגון למערכת מידע מבוססת מחשב עם פתרונות למסחר עם ספקים ולקוחות סופיים. נכון ליום זה קיימת בארגוננו מערכת מחשב בסיסית המותקנת  על מחשב אישי – PC. מערכת זאת כוללת תוכנת ראיית חשבון ונתונים כללים כגון מלאי, רכש, רשימות ספקים וכו' נתונים אלה מתעדכנים אחת לכמה ימים בעזרת איסוף מידע כללי ברחבי הארגון. לצורך איסוף מידע זה אנו מקצים משאבי אנוש רבים, ניירת, מקומות איכסון לארכיונים, זמן יקר וכסף רב.
לאור האמור לעיל, נהיר לכל כי חברתנו עובדת בצורה פרימיטיבית אשר עברה מן העולם, כמות הניירת הרבה ומס' האנשים אשר דרושים לשם הכנתה, צפוי כי ייפלו סתירות בין הרישומים והנתונים, זאת מאחר ואנו עוסקים בבני אנוש אשר עלולים לטעות בין אם בהיסח הדעת ובין אם מתוך לחץ עבודה.
מצב נתון זה משאיר אותנו נכון לזמן נתון בפיגור רב אל מול מתחרינו ומעקב אותנו בייצור והפצה של מוצרינו השונים.
להלן מצב נתון בו מתבצעים תהליכים בחברתנו אל מול מצב עתידי לאחר מעבר למערכת ממוחשבת מלאה:
כיום: רכש החברה מתבצע בטלפון או בפקס כאשר פרטי ההזמנה נרשמים ביומן הזמנות.
בעתיד: רכש החברה יוכל להתבצע בצורה מהירה יותר והבקרה על פירוט ההזמנות מהספקים השונים יהיה ע"י הקשת מקש במקלדת ועובדי הרכש יוכלו לראות את כמות החלקים שרכשו ביום מסוים,כמה עלו החלקים,ומה היה זמן ההספקה שלהם.
כיום: פעילויות הייצור בחברתנו נכתבות על גבי לוח זמנים אשר נתלה בתחילת שבוע על לוח אשר כולל את יעדי השבוע ובסוף השבוע אחרי ספירת מלאי נרשמים הנתונים על גבי דף 4A ומועברים למחלקת המכירות להתאמת הפריטים המיוצרים עבור ההזמנות הרלבנטיות.
בעתיד: פעילויות היצור יוכלו להתבצע בצורה מהירה ויעילה יותר וזאת ע"י הצבת יעדים על גבי לוחות ממוחשבים אשר מחוברים למחשב המרכזי של החברה ובהם היעדים לאותו יום או שבוע וגם אפשרות לראות מה בוצע בכל רגע נתון כך שעובדי החברה יוכלו לעקוב אחר קצב התקדמות פעילויות היצור.
כיום: מחלקת המכירות מבצעת הזמנות בטלפון או בפקס וכל המכירות המאושרות נרשמות ביומן מכירות ידני.
בעתיד: מחלקת המכירות תוכל לעבוד בצורה יעילה הרבה יותר וזאת משום שהמחלקה לא תדרש לחכות זמן רב על מנת לראות את הכמות שייצרו פועלי היצור. מחלקת המכירות יוכלו לראות בכל רגע נתון את כמות הייצור.
עובדי המכירות יוכלו למכור ביעילות יתרה וזאת משום שיראו את התמונה הכללית של המלאי. כיום: ניהול משאבי אנוש מתבצע כולו על גבי נייר, חישוב זמן שעות העבודה של העובדים, ניצול חופשה, מחלה, הבראה, בונוסים וכד'.
בעתיד: ניהול משאבי האנוש יהיה גם הוא כה פשוט עד שמספיק זמן מינימלי של אדם אחד בחודש על מנת להוציא משכורות לעובדי החברה בכל חודש.
כל נתוני העובדים יוכלו להיות מאוחסנים במחשב ושעון נוכחות ממוחשב יעביר בצורה הטובה והמדויקת ביותר את שעות העבודה של העובדים השונים ויחסוך את ההתעסקות במעקב ידני אחרי כל עובד , מתי הגיע ומתי עזב, באיזה יום החסיר בגלל ארוע, חופש או מחלה וכמובן אחוז הטעויות שעושה המחשב לעומת אנוש הוא אפסי.
תוכן עניינים
רקע כללי על החברה                                                                                                         
3 מבוא                                                                                                                               4
היבטים מצד הרכש והמכירה ב B2B ו B2C                                                                           6
מודל                                        6C                                                                                   7
האינטרנט כללי מסחר                                                                                                        
1 0 איומים ובטחון מידע                                                                                                           11
בבליוגרפיה                                                                                                                     
1 3