הכנת תוכנית שיווקית , הקמת משתלת "עץ ועצה" - חלק ב'

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2824

תקציר העבודה

תוכן עניינים
א. תיאור החברה וייעודה
3 ב. ניתוח המצב הקיים        1) אסטרטגיה נוכחית 5
       2) תמהיל השיווק
6        3) הגדרת קהלי המטרה ופלחי השוק 7
       4) SWOT 7
       5) מודל אנסוף
8 ג. הגדרת הבעיה השיווקית
8 ד. הגדרת המטרה ומהות התוכנית השיווקית המוצעת        1) המטרה
8        2) התוכנית השיווקית 9
ה. הגדרת אסטרטגיית כיסוי שוק ויתרון תחרותי        1) אסטרטגיית כיסוי שוק 9
       2) יתרון תחרותי 9
ו. בניית תחזית מכירות
1 0 חלק ג' א. פירוט מכלול הפעילויות
1 3
ב. סה"כ התקציב הנדרש
1 6
ג. ביסוס והנמקת התוכנית המוצעת במונחי רווחיות
1 7
א.   תיאור החברה וייעודה:
שם המשתלה: עץ ועצה בעלים: מורן ולירון מיקום: כביש נס ציונה – ראשל"צ תאור הקונספט: המשתלה מתמחה בשירות אישי עד הבית הכולל הכוונה ויעוץ מקצועי לעיצוב הגן/הגינה.
גודל המשתלה: 2 דונם הכוללים מבחר עצים, צמחים ופרחים וחדר סדנאות מספר עובדים: 9 עובדים שעות הפעילות: א'-ה' 21:00-9:00                           יום ו' 15:00-9:00                           יום שבת 18:00-9:00 כאמור המשתלה תוקם במרכז הארץ, בסמוך לכביש נס ציונה – ראשל"צ. היא תשתרע על שטח של כ- 2 דונם. בעלות המשתלה הינה פרטית. המשתלה תשרת את הצרכן הסופי, כלומר לקוחות פרטים המעונינים לקנות צמחים. הקונספט החדש שהמשתלה מציעה הוא שירות אישי של גנן שמגיע עד בית הלקוח – שהמטרה היא לבחון את שטח הגינה של בעל הבית: גודל, כיווני אוויר, מידת האור והכיוון. כמו כן הגנן ישאל את בעל הבית/ הלקוח מספר שאלות: מהו תקציב? האם מדובר בהשקיה אוטומטית או עצמאית? מהם העדפותיו לגבי צבעים, סוגי הצמחים וצפיפות.
חשוב לציין, כי מדובר באיש המתמחה בגננות – טיפול בגינה ולא מעצב גינות. במידה והלקוח יהיה מעוניין גם במעצב גינות, ניתן יהיה לשלב זאת.
אנו נשים דגש על נישה שכיום לא מקבלת מענה מקצועי לצורך שלדעתו קיים, בייחוד בשל הטרנד של חזרה לטבע והרצון להוסיף לבית מראה טבעי יותר. מדובר בפלח שוק שאין לו צורך בטיפול קבוע של גנן או שהינם מעונינים לטפל בגינה בעצמם אך עם זאת אין להם את הידע המתאים לכך.
המשתלה תוקם במרכז הארץ, בסמוך לכביש נס ציונה – ראשל"צ. היא תשתרע על שטח של כ- 2 דונם . בחרנו במיקום די מרכזי על כביש ראשי מפני שלקוחותינו הינם פרטיים והדבר מאפשר הגעה נוחה יותר למקום ואף הגעה של לקוחות מזדמנים. בנוסף, המשתלה תמוקם מחוץ לעיר וזאת בכדי להוזיל עלויות כפי שהזכרנו קודם.

העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה