ניתוח swot של אגודת מכבי זכרון יעקב בטנ"ש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5844
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

מבוא
ענף טניס השולחן במדינת ישראל הינו ענף ספורט קטן בו אנשי המקצוע, קרי, המאמנים והשחקנים הותיקים מוגדרים כ"משוגעים לעניין". ההגדרה כמשוגעים אינה באה להציג ספורטאים אלה לשלילה אלא להגדיר בכך את הענף הספורטיבי כולו: העיסוק בו בכלי התקשורת אינו קיים ומספר השחקנים בו נמוך ביותר, אם זאת לישראל היו בעבר הישגיים נכבדים באליפויות חשובות באירופה והעבר העשיר של שחקנים יהודיים שזכו לתהילה מוכיחים כי אין זה משקף את המציאות האמיתית בשטח. ענף טניס השולחן בישראל חי ובועט, הוא ענף קטן אך פעיל ובשנים האחרונות מגביר את פעילותו. אחת המטרות העיקריות בעבודה הסמינריונית הנ"ל, היא לתת תמונה ברורה יותר על העבר, הווה והתקוות לעתיד של ענף טניס השולחן, לסקור את הענף בישראל באופן כללי ולנתח ארגונית       את אגודת טניס השולחן" "מכבי" זכרון יעקב בטניס שולחן. רוב המידע על ענף טניס השולחן הינו מגורמים אשר פועלים עד עצם היום בענף הקטן הזה, שחקנים לשעבר ופעילים חובבנים אשר משחקים באגודה ברמות השונות. בפרק הראשון ישנה סקירה על ענף טניס השולחן מאז ימיו הראשונים, סקירה מתמשכת משנות ה-30 של המאה העשרים ועד שנות ה-2000 והתקוות לעתיד.
בפרק שני ישנה סקירה על אגודת הספורט "מכבי" הן "מכבי" העולמית והן תחילתן של האגודות שקמו בתחילת המאה העשרים בארץ ישראל, בערים הגדולות ובמושבות החקלאיות, כמו כן הוצגו הבעיות שצצו עם הקמתן של אגודות הספורט וניתן להבין כי אגודות הספורט היוו מראה על המצב הפוליטי בארץ ישראל של תחילת שנות העשרים ועד קום המדינה ובשנותיה הראשונות, יותר מאשר פעילות הספורט התחרותי והפעילות הגופנית ששררה בהן, אם בכלל (קאופמן, 2002).
בפרק השלישי ישנה הצגה של "מכבי" זכרון יעקב, שנת הקמתה ובעלי התפקידים השונים. מסתבר כי במה שנוגע לאגודת הספורט "מכבי" זכרון יעקב בטניס שולחן ההיסטוריה חוזרת על עצמה והמציאות מראה לנו כי מה שהיה הוא שקיים ועל מנת לשנות את המציאות יש להתאים את המוסד למאה העשרים ואחת, מה שעדיין לא מבוסס דיו באגודה. באשר לניתוח התפקודי, החלטתי לגעת בנושאים המרכזיים ולא לרדת לפרטי הפרטים וזאת מהסיבה שבעלי התפקידים לא סיפקו בידיי את המידע הפנימי הרגיש ביותר, דבר שלא אפשר לי לרדת לפרטים הקטנים. למרות זאת אני מציג תמונה רחבה יחסית על תפקודו של אגודת הספורט  בזכרון יעקב.
תוכן ענייניים מבוא
3 פרק 1: טניס שולחן
4
1 .1 משחק טניס השולחן
4
1 .2 טניס שולחן בישראל 7
פרק 2 : אגודת "מכבי" 9
2 .1 תחילתה של אגודת "מכבי" בארץ ישראל 9
2 .2 "מכבי" זכרון יעקב
1 3
פרק 3: טניס שולחן בזכרון יעקב
1 4
3 .1 אגודת "מכבי" זכרון יעקב בטניס שולחן
1 4
פרק 4: ניתוח תפקודי של "מכבי" זכרון יעקב בטניס שולחן
1 6
4 .1 ניתוח swot
4 .2 ניתוח "מכבי" זכרון יעקב לפי swot
1 6
1 8
פרק 5: סיכום
2 1
מקורות
2 2