מעורבות ההורים ומעמד המורה

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3452

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא                                                                                                            1
  פרק 1
:מעורבות ההורים        1.1 סקירה היסטורית                                                                                  3 – 2
    1.2 מורכבות היחסים בין הורים למורים                                         5 – 4
פרק 2 : סיבות לכניסת ההורים לבית-הספר
2 .1  הסיבות למעורבות                                                               
8 – 6
2 .2  פתרונות והפרדה בין "מעורבות" ל"התערבות"                 10 – 9
ביבליוגרפיה                                                                                           
1 2
                                                                                       מבוא
מעורבות והתערבות הורים בחינוך היא סוגיה מאוד מורכבת, מעניינת , ומאיימת .
כמעט כל אחד מאתנו שמימש את זכותו הטבעית והעמיד לעצמו צאצאים ,ידאג לחינוכם, לביטחונם וצורכיהם בקנאות רבה. יגן ויגונן עליהם. ובימינו, ייתן אפילו "הגנת – יתר"  לילדיו ויעמוד בתוקף על זכותו למימוש זכויותיו ההוריות על מנת שילדיו יקבלו את כל המגיע להם מרגע הגיעם למערכת החינוך ועד לסיום לימודיהם.
אין ספק שזכותם של ההורים לדאוג למוגנות ילדיהם וצורכיהם בזמן שהותם במסגרות החינוך השונות, ברורה ולגיטימית. אך לאחרונה הולך ומתרחב "פלח" ההתערבות שההורים לוקחים לעצמם , וזאת עקב מדיניות קיצוץ במשאבים שהמדינה הקציבה לחינוך. כתוצאה מכך נדרשים ההורים לשלם ולספק משאבים.
וכבעלי המאה, ההורים מעוניינים להיות גם בעלי- הדעה ומרשים לעצמם להתערב בשיטות ההוראה, שיבוץ מורים וכו'.
אצל ההורים מתעוררות תחושות של אי –אמון כלפי בית-הספר בטענה ש "אי אפשר לסמוך על בית-הספר ולכן רצוי להתערב", וכך מתחיל הכרסום במעמדם של המורים.
עבודה זו מנסה לבדוק את אופייה של המעורבות ולנסות ולראות את הסיבות לקונפליקט שבין ההורים למורים, מעורבות ההורים במערכת החינוך והשפעותיה על מעמד המורה?