ניתוח מותג - לייף - - 12 עמודים

תקציר העבודה

העבודה הינה מסודרת ומפורטת, וכוללת מושגי יסוד בשיווק. מובאות כאן דרישות העבודה, ולאחריהן מבוא העבודה וראשי הפרקים. בהצלחה!! דרישות העבודה והנקודות אליהן יש התייחסות בעבודה:
ניתוח מאפייני המותג : האם מדובר במותג יצרן  – manufacturer’s brand או במותג מפיץ  – distributor’s brand ( private label ) . האם המותג הוא אישי, פרטי או משפחתי. מהו שם המותג, הלוגו, מהן הסיבות לבחירתו  ( מהו אמור לשדר, להעביר ).אסטרטגיה שיווקית: מהו מחירו של המותג ביחס למותגים מתחרים, היכן ניתן לרכוש אותו, באיזו דרך הוא מופץ, כיצד המותג מוצג בנקודות המכירה, באיזו אריזה הוא נמכר, מה האריזה אמורה לשדר ( אם בכלל ). כיצד המותג מוצג בפעילותה התקשורתית שיווקית של הפירמה ( פרסום, יחסי ציבור, תערוכות, דיוור ישיר, אינטרנט, מכירה אישית ). .מהי אסטרטגיית המיצוב בה בחרה החברה, כלומר איזו אישיות/זהות היא רצתה לתת למותג. באילו תועלות מתמקדת אסטרטגיית המיצוב ( רציונליות , אמוציונליות ) האם אסטרטגיית המיתוג משפיעה, השפיעה על מרכיבים נוספים בפעילות החברה כמו: מתן שירות, הרחבה/צמצום של סל המוצרים, הוספת פונקציות בארגון, שינוי בתהליכי הייצור, חומרי הגלם, הספקים, האחריות. האם מדיניות המותג הספציפי דומה /שונה למדיניות המיתוג של הפירמה ביחס למוצרים/שירותים נוספים שהיא משווקת. ניתוח הסביבה התחרותית של המותג: מי הם מתחריו העיקריים, מהן נקודות החוזק והחולשה שלו ביחס אליהם, מהו נתח השוק ( משוער) בקטגוריה, האם ישנם הבדלים במדיניות השיווק של המתחרים פרט לעובדה שמדובר במותג שונה. מהי מגמת השוק ביחס לקטגוריית המוצר.  באיזה שלב במחזור החיים נמצא שוק המוצר. האם אסטרטגיית המותג מתאימה לשלב זה.  מי הם צרכניו  של המותג, אפיון התנהגותם ( יחידות החלטה, השפעה שימוש, תדירות קניה, סוג הקניה, מעורבות ) חלק ב' – בחינת מיצוב ופערים אסטרטגיים  מפה תפיסתית ( ראו הנחיות מצורפות ) או פרופיל תפיסתי וניתוח,  תרשים/מפה אסוציאטיבית למותג וניתוח. מפה מסכמת. בדיקת עולם התוכן, הדימויים וסגנון החיים של המותג, סיכום ניתוח של עיקרי הדברים. ניתוח מסכם של תפיסת ומיצוב המותג כפי שהם באים לידי ביטוי בבדיקות שבצעתם בקרב הצרכנים. קיימים פערים בין המיצוב בפועל של המותג כפי שנמצא על ידכם לבין כוונות, רצונות או הצהרות הפירמה. פערים בין תפיסת והערכת המותג על ידי הצרכנים ( כפי שמצאתם ) לבין מדיניות המותג ואסטרטגיית השיווק המלווה אותו. דרכים לגשר על פערים אלו. מגישים:
     חלק א
1 . המותג שבו החלטנו להתמקד במסגרת תרגיל זה הינו מותגה הפרטי של סופר פארם-Life
2 . ניתוח מאפייני המותג המותג Life הינו מותג מפיץ- מותג פרטי אשר שייך לרשת שיווק או הפצה, במקרה זה, סופר פארם. שם המותג והלוגו הם המסרים שלוגו המותג אמור לשדר צבעי הלוגו נבחרו להיות כחול ולבן, צבעי השמיים, המשדרים שמחת חיים. כמו כן, השימוש בצבעים אלו מתקשר אוטומטית לאהדה, שכן אלו צבעי הדגל של מדינת ישראל. כמו כן, המילה עצמה-Life משדרת חיות, שמחה, חום, אנושיות, אמינות ואמיתיות. השימוש במילה לועזית מקשר את המותג לרמה בינלאומית, ויוצר מסר של מכנה משותף לכל האנשים בעולם.

3 . אסטרטגיה שיווקית מחיר המותג ביחס למותגים המתחרים התפיסה של 'איכות ללא פשרות' אפשרה מצב בו המחירים יהיו רק בין
1 0%-15% יותר זולים מהמותגים הרגילים – ביחס ל-23% – הממוצע של מותגים פרטיים בארץ. חשוב לציין כי מדיניות ההמחרה תרמה תרומה משמעותית להצלחת המותג Life.
 מדיניות ההמחרה נגזרה מ-4 פרמטרים:
1. איכות – Life הוא מותג איכותי שלא ייתפס כמותג של פשרות.
2. מחירים אטרקטיביים – Life ינסה להיות בעל מחיר אטרקטיבי – בין 10% ל- 15% זול יותר מהמותג המוביל בקטגוריה. בנושא זה Life גובה פרמיה ביחס למותגים פרטיים אחרים.
3 . אופי הקטגוריה והמבנה שלה – כמות מתחרים, התמחור של המתחרים בקטגוריה – תמחור גבוה (קרם הגנה) תמחור נמוך/ קומודיטי (מים מינראלים) וכד'.
4. מידת המותגיות בקטגוריה/בתחום – תפיסת הצרכן את המותגים בקטגוריה כלומר, התדמית שיש לכל מתחרה בקטגוריה.
את המוצרים תחת המותג Life ניתן להשיג רק ברשת סופר פארם.
המותג מופץ בדרך הבאה:
שיטת הפצה הבנויה על פשטות ודיוק כדי להקל וליעל את הזמנות המוצרים לסניפים.
שיטת ההפצה של Life נשענת על שלושה מרכיבים עיקריים:
1. מחסן הפצה מרכזי לרב המוצרים יש מחסן הפצה מרכזי המקנה יכולת שליטה ובקרה יומיומית מדויקת, על תהליך הפצת המוצרים בין סניפי סופר-פארם. לכל סניף יש טופס הזמנה הכולל את כל המוצרים (מלבד מוצרי הסדקית) כך שהעבודה נעשית בד"כ מול, לא יותר מ – 6
ספקים. עמיתי הרשת לא צריכים להתרוצץ בין 60 ספקים אלא יש להם ספק מרכזי אחד של רוב המוצרים. כך ניתן לשמור על בקרה ומעקב של ההזמנות באופן יעיל (ל – life 45 ספקים ולמוצרי ה –  OTC (on the counter, תרופות ללא מרשם) עוד כ – 15).  
2 . הפצה ישירה לחנויות הפן המשלים הוא הפצה ישירה לחנויות כלומר, הפצה עם שליטה פנימית, ללא מתווכים.
3 . סדרנות למוצרי הסדקית מוצרים כמו – מברשות שיער, קישוטי שיער, ספוגים, אביזרי מתכת וכו', מגיעים ישירות מהספקים עד לסידור מדף ברזולוציית 0. כלומר, את הסדרנות למוצרי Life ניתן לבצע תחת מעקב עד לרמה של מידות ודוגמאות הגרביים וחוסרים כמו מספריים עם להבי מתכת מיוחדים. בנוסף, סידור המדף של המוצרים אחיד ונשלט ברמה כמעט יומיומית.
הצגת המוצר בנקודת המכירה מדיניות הקד"מ הצגת המותג Life בפעילות התקשורתית שיווקית של הפירמה                    
4 . אסטרטגיית המיצוב 5. אסטרטגיית המיתוג
6 . הסביבה התחרותית עוצמות חולשות 7. מחזור חיי המותג
8 . צרכני המותג חלק ב' – מיצוב ופערים אסטרטגיים מפות תפיסתיות עולם התוכן, הדימויים וסגנון החיים של המותג ניתוח מסכם של תפיסת ומיצוב המותג מתוך הבדיקות בקרב הצרכנים פערים בין המיצוב בפועל לבין כוונות, רצונות והצהרות הפירמה פערים בין תפיסת והערכת המותג לבין מדיניות המותג ואסטרטגיית השיווק המלווה אותו הפעולות שהיינו מציעים לפירמה לנקוט על מנת לצמצם את הפערים שנתגלו העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה