טכניקות מכירה - רגל בדלת, דלת בפנים וכד' - סיטואציות ומחקרים - 4 עמודים

תקציר העבודה

עבודה בהתנהגות צרכנים, טכניקות מכירה, מובאת בזאת טכניקת מכירה כפי שמובאת בעבודה לשם התרשמות, לאחריה, באותה שיטה, קיימות בעבודה 4 טכניקות נוספות, דוגמא לסיטואציה בה השתמשו בטכניקה זו, והמחקר שנעשה בטכניקה, בדומה לדוגמא הראשונה. בהצלחה! התנהגות צרכנים טכניקות מכירה מגישים:

1 ) רגל בדלת הסיטואציה- תרומה בקניון. במהלך שיטוט בקניון באחד הימים, ניגש אלינו בחור ושאל בנימוס אם היינו מוכנים להקדיש לו רגע מזמננו. הסכמנו, והבחור החל לספר לנו על התנדבותו במרכז לסיוע לנוער במצוקה. לבסוף שאל אותנו המתנדב אם היינו מסכימים לחתום על עצומה למען סיוע לנוער במצוקה. לאחר שהסכמנו לחתום, המשיך המתנדב בתיאור הקשיים הכלכליים שעומדים בפני מרכזי הסיוע, ומאחר ואנו חושבים שמרכזי סיוע אלו מאוד נחוצים, ביקש מאיתנו לתרום מכספנו עבור מרכזי הסיוע, כאשר כל שקל שנתרום יעזור. מכיוון שכבר עשינו פעולה אחת היה לנו קשה לסרב לתרומה באותו נושא והסכמנו לתרום מכספנו וכמובן שתרמנו יותר משקל אחד.    מחקר-  סיאלדיני ושרודר Robert Cialdini and David Schroeder-1976)) בדקו טכניקה זו בניסוי שבו התבקשו נחקרים לתרום עבור ארגון הסרטן האמריקאי. החוקרים הניחו כי אם יצליחו לגרום לנחקרים לתרום מעט הם יצליחו לגרום להם לתרום הרבה יותר. קבוצה ראשונה התבקשה לתרום באמצעות המשפט:
"I'm collecting money for the American Cancer Society Would you be willing to help by giving a donation?" קבוצה שנייה התבקשה לתרום באמצעות אותו משפט רק שבסופו צוין:
 "Even a penny will help" תוצאות הניסוי הראו כי בקבוצה הראשונה תרמו 12 מתוך 42 תורמים, סך של 18.55$ ואילו בקבוצה השנייה תרמו 21 מתוך 42 תורמים סך של 30.34$. החוקרים הניחו כי התוספת של המשפט השני הינה זהה לבקשה של טובה קטנה מאדם, במקרה זה  התורמים, ולאחר שנענו לבקשה הקטנה  וקיבלו החלטה לתרום, התורמים למעשה ימנעו מתרומה זעירה (בגובה פני), שתציג אותם כקמצנים ויתרמו יותר.   
2 ) דלת בפנים הסיטואציה- מחקר-  
3 ) כדור נמוך הסיטואציה- מחקר- 
4 ) עקרון ההדדיות הסיטואציה –   מחקר – 5) זה לא הכל הסיטואציה – חשבתי לשדרג את מכשיר הטלפון שברשותי, מחקר – העבודה כוללת הערות שוליים בלבד (ללא רשימה ביבליוגרפית)