10281 ניהול השיווק

תקציר העבודה

10281 ניהול השיווק – ממ”ן 11, ציון 95 – כולל הערות המנחה.
13003 שיווק.

שאלה 1:
בעל חברה לייצור ארונות קבורה מאוקראינה הציע לאחרונה שירות חדש בשם “תרפיה בארון”, שבמסגרתו הוא מזמין את המעוניינים לשכב בתוך ארון מתים למשך 15 דקות “כדי להתרגל לתחושה ולהכין את עצמם לחיים שלאחר המוות” כדבריו. לצורך היוזמה החדשה הוא הקים חדר שלם, ובו עשרות ארונות קבורה מסוגים שונים, והלקוחות יכולים לבחור באיזה מהארונות הם מעוניינים לשכב ולהתרגל לתחושה של אחרי המוות. ניתן לבחור את קולות הרקע ולהחליט האם ברצונם לסגור את מכסה הארון או להשאירו פתוח.
איזה סוג של מצב ביקוש מוצג בקטע? מהן מטלות המשווק הנגזרות ממצב ביקוש זה?

שאלה 2:
אוקלי, יצרנית משקפי השמש, השיקה מודל חדש: משקפי שמש מסיבי פחמן. החברה השתמשה בטכניקה שנעשה בה שימוש בייצור מכוניות מרוץ לפורמולה 1 . 96 שעות עבודה נדרשות עד לייצור המוצר המוגמר, שמחירו 000,4 דולר. בכוונת החברה לייצר 250 זוגות משקפיים כאלו בלבד.
איזו תפיסה שיווקית מוצגת בקטע?

שאלה 3
רשת בתי המאפה רולדין הקימה מחלקה לעוגות פרווה גורמה לטובת שומרי מסורת. מנכ”ל רולדין הבהיר כי החברה זיהתה צורך ודרישה ממשית בקרב קהל הלקוחות, חילוניים ודתיים כאחת, שמעוניינים ליהנות מקינוח איכותי גם בארוחות בשריות. הזדמנות הצמיחה המוצגת בקטע היא צמיחה בהגוונה עם מרכז משותף.
נכון/לא נכון? הגדירו את המושגים ונמקו את בחירתכם.

שאלה 4
“הדרך הטובה ביותר לעמוד על מניעי הבוחרים הינה באמצעות ראיון מקוון”.
חוו דעתכם על המובאה, התייחסו ליתרונות ולחסרונות של סוג ריאיון זה.