סמינריון בשיווק - שיווק גרילה על ידי בני נוער - - 8 עמודים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 88
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3167
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

עבודה על שיווק גרילה באמצעות בני נוער, התמקדות בחברת טינק, ובשיטות הגרילה השונות, כמו כן, התייחסות משפטית לבעייתיות בהעסקת בני נוער. מובאת כאן ההקדמה, ראשי הפרקים, ולעיתים שורה או שתיים. העבודה כמובן מפורטת ומפרטת את הנושא בכללותו. 8 עמודים, ציון 88. ישנה גם מצגת. בהצלחה! העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה.
הקדמה שיטת הבאז, או שיווק הגרילה כוללת מהלכים פרסומיים לא קונבנציונאליים במטרה להגיע לקהל יעד ממוקד. בתקופה האחרונה השיטה הופכת פופולארית יותר ויותר עקב היותה שיטת שיווק זולה יחסית, שבהשקעה כספית נמוכה משיגה אימפקט רחב. אומנם, נדמה שריבוי אמצעי המדיה תורם רבות לפרסום ולנגישות לקהלי היעד, ברם, לא כך הדבר, למעשה " מרוב עצים לא רואים את היער". אחד מהיבטיו של שיווק הגרילה בא לידי ביטוי בשיטת השיווק הוויראלי- "הבאז". ניתן למצוא מספר דוגמאות בעולם לשימוש ב"באז" כשיטת שיווק. כך לדוגמא חברת הסרטים דרימוורקס לצורך הפצת אחד מסרטיה ערכה  תחרות בין ילדים ליצירת לוגו לחברת הסרטים. ילדים מובילי דעת קהל נבחרו להפיץ את התחרות- ילד שזכה קיבל טובות הנאה כגון פגישה עם כוכבי הסרטים והזמנת ילדים אחרים לצפות בסרטים. גם בארץ ניתן למצוא מספר דוגמאות לשימוש בבאז כשיטת שיווק כגון קמפיינים שהעלו חברות כמו teenk ו- pops לקידום מוצרי לקוחות כמו דורקס, פלאפון, הרבל אסנס וכדומה.
במה עסקינן עבודתנו תכלול כשלושה טיעונים כאשר שניים מהם הינם שיווקיים ואחד משפטי. בחלק השיווקי של הרצאתנו נעסוק ב"טרנד" השיווקי של שימוש במובילי דעה כמשווקים ובפרט בשימוש בילדים ובבני נוער כמובילי דעה, כמשווקים את מוצרי החברות המפרסמות לחבריהם ומשפיעים על הרגלי הצריכה בקרב בני גילם ובקרב הוריהם. חלקה השיווקי השני של הרצאתנו תכלול דיון  מקיף בשיטת שיווק הגרילה אשר תופעתה הולכת ומתרחבת ברחבי העולם. כן נדון בחלק זה ביתרונות שיטת שיווק זו, וביישומה על ידי חברת Teenk. חלקה השלישי של עבודתנו יכלול דיון משפטי בעניין העסקת ילדים בכלל ובעניין העסקת ילדים כמובילי דעת קהל לצורכים שיווקיים. בסיכום עבודתנו נביע עמדתנו ונציע הצעות אופרטיביות לפעולה על מנת להימנע ממצבים של ניצול קטינים.