תכנון ליחידה עסקית -ארמון תיווך נדל"ן - מטלה 2

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3319
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

הנחיות להכנת תוכנית עסקית (עבודה II) עבודה זו מתבססת על הניתוח שבוצע בעבודה הראשונה. מטרת העבודה להמליץ על אסטרטגיה עסקית ליחידה העסקית ולהציג תכנית עסקית לשנים הבאות בהתאם לדרכי הפעולה המומלצות. היקף העבודה לא יותר מ- 15
עמודים מודפסים ברווח שורה וחצי עם שוליים ובגודל גופן 12, לא כולל נספחים. העבודה תוגש ביום האחרון של הסמסטר. על העבודה לעמוד בקווי המתאר הכללים המתוארים להלן, אולם, יש להדגיש כי אין מדובר בתבנית מדויקת ומחייבת לבניית העבודה.
כללי ü      עמוד שער.
ü      תוכן עניינים.
ü      תקציר מנהלים.
מבוא
הגדרת המצב הקיים בתמציתיות (חלק זה מתבסס על העבודה הראשונה).
ü      הצגת הסביבה.
ü      הצגת היחידה העסקית כולל מהות העסק.
ü      הצגת האסטרטגיה הקיימת, המטרות והיעדים.
האסטרטגיה העסקית ü      האסטרטגיה העסקית המומלצת תהיה שילוב של אסטרטגיות על פי מודל פורטר לאסטרטגיות תחרותיות ומודל אנסוף לאסטרטגיות צמיחה. כמו כן יש להמליץ על אופן יישום האסטרטגיה. ü      הצגת החלופות האסטרטגיות, יתרונות וחסרונות לכל חלופה ובחירת החלופה האסטרטגית המועדפת.
ניתוח הענף והשוק (בהתייחס לשינוי) ü      במידה והשינוי האסטרטגי מתייחס לפעילות בענף אחר/נוסף או פנייה לשוק אחר/נוסף יש להציג ניתוח של הענף/השוק והסביבה בהתייחס לשינוי. אסטרטגיות פונקציונאליות ü      הצגה של תכנון ההתארגנות והפעילות ברמת הפונקציות ביחידה העסקית.
יישום ארגוני ü      מבנה ארגוני דרוש.
ü      מדיניות משאבי אנוש נדרשת.
ü      תרבות וערכים רצויים, סגנון ניהולי.
 יישום פיננסי ü       בניית תחזית פיננסית ופרופורמה ל – 5 שנים הבאות בעבור היחידה העסקית באמצעות Multi-Planer (רוו"ה, מאזן, תזרים מזומנים).
התייחסות לכדאיות העסקית ולעמידה במטרות הפיננסיות בביצוע השינוי כגון החזר על ההשקעה, תשואה להון, הכנסות רצויות רווחיות רצוייה ועוד.
ü       הצגת אופני מימון של האסטרטגיה העסקית החדשה (שימוש בהון עצמי, הנפקה,            נטילת הלוואות, הנפקת אגרות חוב וכו').
 סיכום ü      סיכונים , תרחישים / ודרכי התמודדות עימם.
ü      אבני דרך ותכנון Pert / Gantt (בקרה אסטרטגית).
ü      סיכום ומסקנות.
ביבליוגרפיה ונספחים תוכן עניינים
תקציר מנהלים -..1
מבוא -.2
הצגת הסביבה בה פועלת היחידה העסקית הצגת היחידה העסקית מהות העסק האסטרטגיה הקיימת מטרות יעדים מודל פורטר של אסטרטגיות תחרותיות …4
אסטרטגיית צמיחה לפי מודל אנסוף -..5
ניתוח הענף והשוק בהתייחס לשינוי -…6
יישום אסטרטגיית צמיחה משולבת -…6
אסטרטגיות פונקציונאליות -6
יישום ארגוני –7
המבנה הארגוני של חברת "ארמון" כיום המבנה הארגוני הדרוש מדיניות משאבי אנוש נדרשת תרבות וערכים רצויים הסגנון הניהולי המומלץ על ידינו יישום פיננסי על פי Multi-Planer .9
מסקנה על פי Multi-Planer -..10 סיכונים, תרחישים ודרכי התמודדות עימם –.10 אבני דרך ותכנון ……………………………………………….Gantt11
סיכום ומסקנות -13
ביבליוגרפיה –14
  נספחים תקציר מנהלים חברת "ארמון" , נוסדה בשנת 1995 על ידי יזם צעיר בשם אלי פולטוב. "ארמון" היא חברת שיווק הנדל"ן, הפרטי והקבלני, המובילה באזור.
לחברה כיום 17 סוכנים ומתכננת לגייס בשנים הקרובות כ-10 סוכנים נוספים.
חברת ארמון פועלת בענף התיווך באזור מרכז הארץ הכולל את האזורים ראשון לציון, חולון, בת ים ויפו. גודל הענף בו פועלת חברת ארמון כולל כ – 400 משרדי תיווך וכ-1500 סוכני תיווך בקירוב החברה ממוקמת כיום במשרד בגודל בינוני בשדרות העצמאות 
6 6 בבת-ים ומיועדת לעבור במהלך הרבעון הראשון של שנת 2009 למשרד חדש, גדול, מרווח ומשוכלל בבת-ים.
בשנים הקרובות, החברה מתכוונת להיכנס לעסקי יזמות הנדל"ן וזאת בהמשך לעיסוקה המרכזי בתיווך נדל"ן, הדבר יעשה על ידי הקמת יחידה עסקית נוספת אשר תעסוק בתמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק בניינים קיימים בפני רעידות אדמה. החברה מעוניינת להמשיך ולהעמיק את אחיזתה בשוק הנדל"ן בסביבתה העסקית הנוכחית וזאת על ידי אסטרטגיית העמקת שוק, תוך כדי התמדה באסטרטגיית הבידול המתאפיינת באיכות השירות אותו היא מעניקה ללקוחותיה.
על פי התחזיות שערכנו לשנים 2007-2011 אנו מעריכים כי החברה תעמוד במטרות הפיננסיות שהציגה לעצמה: גידול בהכנסות, גידול ברווח וגידול ברווחיות.