ניתוח אירועים בהתנהגות ארגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5454

תקציר העבודה

  חלק א' יניב ישראלי, ראש צוות ה-RIP בחטיבת ה- (Print On-Demand Solutions) POS, צעד לאיטו אל מחוץ למשרדו של מנהל הפיתוח וחש את התסכול גואה בקרבו. זה עתה הודיע לו מנהל הפיתוח על ביטולו של פרוייקט הפיתוח "קופרניקוס", אשר יניב היה אמור לעמוד בראשו.
מזה זמן מה חש יניב שתפקידו כראש צוות אינו מספק אותו, והוא רוצה לעשות יותר מאשר לבלות מחצית מזמנו בישיבות אין-קץ, ובחצי השני לנהל חבורת מפתחים צעירים שזקוקים ל"גננת". יניב תלה תקוות רבות בפרוייקט זה, בקידום המקצועי אשר טמון בחובו ובעניין הרב אשר יוסיף לעבודתו. כעת, האור שבקצה המנהרה נעלם ממש לנגד עיניו, והוא לא ידע מה לעשות. יניב התלבט: האם לעזוב או להשאר בכל זאת.
רקע:
החברה:
חברת סאייטקס היא החברה המובילה בעולם במוצרי קדם-דפוס, ואחת משלוש החברות המובילות בעולם במוצרי POS. בזמן האירוע התאחדה חברת סאייטקס עם חברת קריאו לחברה בשם קריאוסאייטקס. איחוד זה הוביל לשינויים מבניים בחברה ובחטיבה, אשר גרמו לעזיבת הון אנושי יקר ואיתו חלק גדול מכישורי הליבה (Core-Competence) של החטיבה.
סביבת העבודה:
סביבת העבודה של החברה היא בינלאומית. גם לפני המיזוג עם קראו היו כמעט כל לקוחותיה של סאייטקס בחו"ל, בעיקר בארצות הברית והמזרח הרחוק. מבנה ארגוני:
לסאייטקס מבנה ארגוני חטיבתי, והיא מכילה שלוש חטיבות מרכזיות:
1.      חטיבת ה-POS – מייצרת ממשק מחשב ותוכנה ששולטת על מכונות דפוס דיגיטלי שמיוצרות ע"י יצרני המדפסות הדיגיטליות הגדולים בעולם
2 .      חטיבת הקדם-דפוס – מייצרת ממשק מחשב ותוכנה ששולטת על מכונות קדם-דפוס
3 .      חטיבת היצור – מייצרת את המחשבים ושאר החומרה הנדרשת לשתי החטיבות.
כל חטיבה מתנהלת כחברה עצמאית בפני עצמה. לכל חטיבה אנשי פיתוח, מכירות, שיווק, תמיכת לקוחות ופיתוח עסקי משלה. המשותף לכל החטיבות הוא מערכות התמיכה הכלל אירגוניות:
כח אדם, תמיכה טכנית, רכב ועוד.
הארוע התרחש בחטיבת ה-POS.
זו חטיבה חדשה יחסית (בת 5 שנים בערך). למרות שבמובן הרחב שוק הדפוס הכלל עולמי ידוע כקונסרבטיבי, החטיבה פועלת בשוק דינמי יחסית לשוק זה. החטיבה בדיוק השיקה את מוצר הדגל שלה, ה-Spire.
כל האנליסטים וגם הקולות מהשטח צפו הצלחה גדולה מאוד למוצר זה ולחטיבה.
מבנה החטיבה:
תחת מנהל החטיבה נמצאים מנהל הפיתוח-
העבודה כוללת ניתוח אירוע – לא כוללת ביבליוגרפיה!!!