עבודה בחקר שווקים ברזי חמת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9727
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תואר שני במנהל עסקים עבודה במסגרת הקורס חקר שווקים הצעת מחקר בנושא חמת – ברזים – "עולם המים זה חמת" מגישים:
תאריך ההגשה:           03.01.2008
תוכן העניינים
1.          מבוא "חמת"  ברזים – "עולם המים זה חמת"- 3
1 .1.          רקע כללי —
3
1 .2.          הרקע לעבודת  המחקר  –
4
1 .2.1.              בחמת מדגישים גורמי מפתח נוספים שלדעתם מביאים להם הצלחה: 4
1 .2.2.              מבנה השוק. 4
2 .          מטרות  ויעדים. 6
2 .1.           כללי 6
2 .2.           יעדי המחקר. 6
2 .3.           סקרים. 7
3 .          מתודולוגיה, עקרונות המודל ותפוקות, כלי המחקר ושיטות איסוף המידע. 8
3 .1.           בפרק זה יפורט. 8
3 .2.           מבנה המחקר: 8
3 .2.1.              מחקר איכותני: 8
3 .2.1.1            הגדרת הבעיה. 8
3 .2.1.2            קהל המטרה: 8
3 .2.1.2.1         מחקר הכמותי 8
3 .2.1.2.2         מחקרי גישוש.. 8
3 .2.1.3            מחקר גישוש.. 9
3 .2.1.3.1         חקר ספרות. 9
3 .2.1.3.2         ראיונות עומק. 9
                       ראיון עומק –סוכנים/קמעונאים/מפיצים של חברת חמת. 9
                       מחקר גישוש- סקר מקדים בקרב הצרכנים. 10                        סיכום איכותני 12
3 .2.2.              מחקר כמותי 13
3 .2.2.1            הגדרת שאלות המחקר ומיקוד הבעיה המחקרית. 13
                       מחקר צרכנים ייעודי 13
3 .2.2.2           סקרים טלפוניים ייעודיים. 13
                       משתני המחקר  – הפרמטרים החשובים בעת רכישת ברז: 13
3 .2.2.3            מחקר מערכות הפצה. 14
3 .2.3.              התפוקות במסגרת המחקר. 16
4 .          אוכלוסיה והמדגם – תיאוריה ויישום מעשי: 19
5.          תפוקות – ניתוח המדגם (מתוך יחידות הדגימה הנ"ל) יספק מענה  להתפלגויות בקבוצות העיקריות. 22
                     תפוקות הרגרסיה
23
                     לסיכום  ……………………………………………………………….… 24
6 .          נספחים.
5
6 .1.           גייד ליין ראיונות עומק.
5
6 .2.           נספח ראיונות עומק. 29
6 .2.1               ראיון מס' 1. 29
6 .2.2               ראיון מס' 2. 33
6 .2.3               ראיון מס' 3. 37
6 .2.4               ראיון מס' 4. 41
6 .2.5               ראיון מס' 5. 45
6 .3.           נספח ראיונות עומק. 49
     
1 .        מבוא
"חמת"  ברזים – "עולם המים זה חמת"-
   1.1.      רקע כללי חברת חמת יצרנית הברזים הגדולה והמובילה ויצואנית הברזים הגדולה בישראל, עוסקת בפיתוח וייצור של ברזי איכותיים בטכנולוגיה מתקדמת, בעיצוב ייחודי,  בפיקוח ושליטה מקצועיים עפ"י דרישות התקנים המקומיים והבינלאומיים המחמירים ביותר.
בסוף שנות ה-90 עברה חברת חמת לבעלות קבוצת כתר, בהובלתו של סמי סגול, והינה חלק מקבוצת מרחב שהיא חברת האחזקות של חמת וחרסה (ובעבר גם של ליפסקי שמוזגה לתוך חברת חמת וכתר). מרחב קבוצה ציבורית נסחרת שכ-70% ממניותיה בידי  חברת כתר והיתרה בידי הציבור כ-30%. לאחר שנים רבות של פעילות בשוק מוצרי גמר הבניה הציבה עצמה החברה, בראש הפירמידה של שוק הברזים בישראל.
פעילותה השיווקית של חמת נפרסת לכל אורכה ורוחבה של הארץ, והיא משרתת מגוון רחב של לקוחות תוך מתן מענה לכל מגוון הצרכים הקיימים בתחום מוצרי המים. חמת מספקת פתרונות לכל סוגי הבניה, החל מבתים יוקרתיים ביותר, מגוון סוגי דירות, בתי ספר, בתי חולים, בנייני משרדים, בתי מלון ומבנים ציבוריים אחרים. חברת חמת מבצעת באופן מלא את כל תהליך הייצור של הברז, החל משלב היציקה דרך השיבוב, הצבע, הציפוי, הליטוש ועד הגימור והאריזה.
מגוון מוצרי חמת כוללים, ברזים למטבח ולחדר האמבטיה, במחר עצום של גימורים בהם:
כרום, סאטן, נירוסטה , מט, גימורים בסגנון עתיק (נחושת, ברונזה) וגימור בצבע המותאם במדויק לצבע הכיור והאמבט. חמת משקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיה מתקדמת, בעיצובים ייחודיים וחדשניים, בבחירת חומרי גלם איכותיים ובתהליכי יצור וגימור מהמתקדמים בעולם.
 חמת מיצאת כ-50% מהיקף הייצור שלה לאירופה וארה"ב, והברזים מתוצרתה נחשבים ברמה גבוהה ביותר בארץ ובחו"ל (חמת הינה יצרנית ברזים מובילה שלPrivate label  עבור חברת Blanco האירופית), החברה מתחרה בהצלחה עם החברות המובילות בעולם לייצור ברזים, ובארץ כאמור היא מובילת השוק עם נתח שוק מוערך בלמעלה מ-50%. חמת משתתפת בתערוכות הגדולות באירופה, ארה"ב וישראל ומוצריה, כאמור, עומדים בכל התקני והדרישות מהמחמירים בעולם ברמה הגבוהה  ביותר.
במסגרת המאמץ הלאומי לחיסכון במים, פועלת חברת חמת, וכל מוצריה כוללים "חסכם" מים, ונכללים במסגרת ה"תו הכחול" שניתן ע"י נציבות המים למוצרים חוסכי מים.