ניהול ופיתוח אנשים

תקציר העבודה

 עבודה אישית במודול: ניהול ופיתוח אנשים – 2249
ניתוח חברת פלאפון תקשורת בע"מ.
תאריך הגשה:4.06.06
תקציר מנהלים – עבודה זו עוסקת בניהול ופיתוח אנשים ובחשיבות פיתוח המשאב האנושי לארגון תוך כדי ניסיון להתמודד על השינויים הרבים שחלים בו.
בעבודה זו בחרתי לנתח את תחום משאבי האנוש בחברת פלאפון עקב היותי עובדת חברה כ 6 שנים, כיום כמנהלת צוות מכירות באגף המוקדים.
עבודה זו בוחנת את התהליכים השונים הקיימים כיום בחברה בתחום משאבי האנוש כדוגמת גיוס ומיון, פיתוח עובדים על ידי מחלקת הדרכה, הערכת ביצועי עובדים ותגמול עובדים תוך כדי התייחסות לפרקטיקות HR ותהליכים ארגונים רלוונטיים אחרים.
בהמשך העבודה נותחו הבעיות המרכזיות בתחום משאבי האנוש תוך כדי הצעות שונות לפתרונן בשיתוף מנהלי הקו בחברה.
נעשה BENCHMARKING לחברת " סמארט קלאב – טוטו קארד 5 " בתחום גיוס ומיון עובדים, תוך שילוב ביקורת בונה והצעה לייעול הליך הגיוס ומיון בחברה.
נותחו באופן ביקורתי הצעות היישום לבעיות מול משאבי אנוש ומנהלי הקו בתחילת העבודה תוך כדי תיאור יתרונות, חסרונות ומורכבות היישום.
לסיכום העבודה, כותב העבודה הביע את דעתו שבמידה ופלאפון תיישם את המלצותיו בתחומים השונים כגון שימור עובדים, שיפור מקצועיותם, הגדלת המוטיבציה שלהם והתפוקה היומית, שיפור בהליכי הגיוס ומיון, פלאפון בעוד כ – 5 שנים תיהפך ליותר לחברה המובילה בשוק מבחינת ביצועיה ודאגתה לעובדים על ידי תגמול וקידום, ובכך תוכל להחזיר לעצמה את המוניטין והמובילות בשוק שהיו לה בעבר לפני כניסת סלקום ופרטנר לתחרות בענף הסלולרי. תוכן עניינים – מבוא  …………………………………………………………………………….
עמוד 3
חלק א' –..עמוד
4 -9
        
1 . תיאור הארגון –.…… -…………………………………….
עמוד 4-5
2 . תהליכים בתחום משאבי האנוש -.עמוד 5-6
3 . הבעיות המרכזיות שניתן לזהות בארגון בתחום משאבי האנוש –.. עמוד 7-9
חלק ב' -…
עמוד 10-11
הצעות לשיפור ניהול משאבי האנוש בחברת פלאפון חלק ג' עמוד
1 2
ניתוח ביקורתי לגבי ההצעה שהוצגה לעיל , שימור עובדים חלק ד' –…
עמוד 13
סיכום והמלצות השינויים העתידיים בארגון בעקבות יישום ההמלצות ביבליוגרפיה ..עמוד
1 4-15
נספחים   -.
עמוד 16-18
מבוא – בעבודה זו אסקור את חברת פלאפון בע"מ תוך התייחסות לפעילות חטיבת משאבי האנוש שקיימים בה. עבודה זו תתאר את הארגון מבחינת התהליכים המתרחשים בו מבחינה ארגונית תוך כדי התייחסות לעובדים, מנהלי הקו ושיתוף הפעולה בינם לבין משאבי האנוש.
בעבודה זו מספר חלקים אשר מתייחסים לגורמים הבאים :
1 . תיאור חברת פלאפון תוך התייחסות לחזון החברה לשנת
2 006 , לפריסה של פלאפון בשטח, הכרת מתחריה, מצבה הפיננסי לסיכום שנת 2005, התרבות ומבנה הארגוני שבחברה.
2. סקירה של תהליכי HR בארגון בהתייחס לתפקידה של חטיבת משאבי האנוש ומנהל הקו תוך כדי פירוט התהליכים בתחום משאבי האנוש בנושאי גיוס ומיון עובדים, פיתוח עובדים / מחלקת הדרכה, הערכת ביצועי עובדים, תגמול עובדים.
3. סקירה כללית של הבעיות הקיימות בארגון בתחום HR כדוגמת גיוס ומיון, שימור עובדים ותגמול עובדים.
4. המלצות לשיפור הבעיות הקיימות בארגון בתחום HR והשוואה לחברה אחרת בעלת בעיה זהה בתחום משאבי האנוש.
5. ניתוח ביקורתי של כותב העבודה להצעות שהציע לייעול HR בחברה.
כותבת העבודה הינה עובדת פלאפון כ – 6 שנים, כיום כמנהלת צוות מכירות בחטיבת השירות ומכירה.